آخرین وضعیت راه های ایلام ، مهران و ملکشاهی /محور ملکشاهی بعنوان مسیر جایگزین برگشت زائرین

فرمانده پلیس راه ایلام گفت:ازهم اکنون محور ملکشاهی بعنوان مسیر جایگزین محیا و فعال می باشد و زائرین محترم میتوانند از این مسیر استفاده کنند.

آخرین وضعیت راه های ایلام و مهران و ملکشاهی /محور ملکشاهی بعنوان مسیر جایگزین برگشت زائرین

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سرهنگ همتی زاد فرمانده پلیس راه ایلام ضمن تبریک فرارسیدن 13 آبان و همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی در مصاحبه با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام اعلام کرد:ازهم اکنون محور ملکشاهی بعنوان مسیر جایگزین محیا و آماده فعالیت می باشد و زائرین عزیز میتوانند از این مسیر استفاده کنند.

وی گفت:اتوبوس های برون شهری باید برای بازگشت از مهران از مسیر مهران-ملکشاهی-ایلام تردد کنند تا از سنگینی ترافیک ووهر گونه گره ترافیکی جلوگیری شود.

 

 رییس پلیس راه ایلام بیان کرد: گره ترافیکی امروز که از حوالی ساعت 12 ظهر تا ساعت 15 مسیر تخت خان تا سه راه  جندالله  ایلام به سمت مهران  را در گیر کرده بود با تلاش خادمین  پلیس راهور ناجا و رئیس و کارکنان پلیس راه ایلام باز شد و تا همین لحظه  ترافیک  بسیار روان در جریان است.

 

سرهنگ همتی زاد در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علت شکل گیری اینگونه گره های ترافیکی و سنگین شدن ترافیک در مسیر ایلام به مهران در این ایام مهم  اظهار کرد:علت پدید آمدن اینگونه گره های ترافیکی را عدم یکنواختی مسیر  میباشد که در حال حاضر در قسمت هایی از این مسیر جاده ها چهار بانده نیستندبه همین دلیل رانندگان بالاجبار باید آهسته این مسیرها را طی کنند و تا زمان ترمیم و بهسازی  مسیرهای هرچند کوتاه خاکی و چهار بانده کردنشان، این مسیر بصورت ویژه تحت کنترل خادمین پلیس راه استان خواد بود.

 همتی زاد در ادامه گفت: باتوجه به اینکه خطر تصادفات وابسته به خستگی 10 برابر بیشتر از روز است،در طول روز رانندگی کنند و شب ها را به استراحت بپردازند.

 

وی خاطرنشان کرد : رانندگان در فواصل نزدیک شدن به شهرها ضمن افزایش توجه و دقت در رانندگی، به تابلوها و علائم هشداردهنده و مسیرهای خط کشی شده بیشتر توجه کنند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

 

وی در ادامه گفت: زائران ضمن رعايت مقررات راهنمايی و رانندگی و احترام به محدوديت‌های ترافيکی در مهران ، با صبر و حوصله مسير خروج از مهران و استان ايلام را طی کنند و از انجام حرکات مخاطره آميز بپرهيزند.

 

رئيس پليس راه استان ایلام ضمن اعلام آغاز شدن محدودیت های ترافیکی در شهر مهران بعلت اشباع ترافیک شدید ، به رانندگان وسایل نقلیه عمومی و رانندگان خودرو های شخصی توصیه هایی نیز داشت:

*زائرین محترم  از خودروهای نقلیه عمومی استفاده کنند و به سمت مهران عزیمت کنند.

*رانندگان خودروهای شخصی حتما با برنامه ریزی کامل رانندگی کنند و پای بر این مسیر بگذارند تا به یاری حضرت سیدالشهدا شاهد کمترین حوادث باشیم.

*از تمامی عزیزان و عاشقان اهل بیت تقاضا میشود از پارکینگ های دارای مجوز با زیرساخت های تأیید شده از جانب شهرداری استان و شهرستان همچنین پارکینگ های مورد کنترل نیروی انتظامی استفاده کنند تا انشاالله در پایان این سفر پر برکت به مشکل بر نخورند.

*رانندگان وسایل نقلیه عمومی در نظر داشته باشند هر راننده مجاز به رانندگی 9 ساعت در شبانه روز می باشد و به ازای رانندگی مداوم 4 ساعته ملزم به استراحت ده دقیقه ای میباشند و باید در طول مسیر قطعا استراحت هایی هرچند کوتا داشته باشند.

*در اذای هر 9 ساعت رانندگی در شبانه روز  و به ازای رانندگی مداوم 4 ساعته ملزم به استراحت ده دقیقه ای میباشد.

*عزیزان راننده های وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی سامانه سپهتن را تهت هیچ شرایط فراموش نکنند چراکه  عدم ثبت در سامانه سپهتن  موجب ضبط گواهینامه و قرار گرفتن در لیست سیاه خواهد شد.

 

 رضا همتی زاد در پایان یادآور شد:برای پیشگیری از حوادث رانندگی در برگشت از مسیر مهران به ملکشاهی دو محدوده مخاطره آمیز  سد کنجانچم  و  آل اسحاق را بعلت بهسازی در نظر داشته باشند.

 

"مصاحبه اختصاصی"

  انتشار و خبرنگار :معراج علی زاده 

انتهای پیام/ع

توصیه های رئیس  پلیس راه ایلام به زائرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.