اجرای طرح ایمنی تردد ادوات کشاورزی در ایلام

فرمانده پلیس راه ایلام از اجرای طرح نمایان سازی و ایمنی تردد وسایل نقلیه ادوات کشاورزی در جاده های برون شهری این استان خبر داد.

اجرای طرح ایمنی تردد ادوات کشاورزی در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده اعلام کرد: با افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی همزمان با فصل کشت و برداشت محصولات در راه‌های برون شهری، ایمنی تردد این ادوات و سایر وسایل نقلیه به عللی چون ناهمگونی سرعت حرکت این ادوات با سایر وسایل نقلیه، نداشتن منابع نوری در عقب برای دیده شدن و در جلو برای دیدن ، نداشتن آینه برای پایش زاویه‌های کور پشت سر و عقب، نداشتن سیستم تعلیق و هدایت متناسب با حرکت در جاده‌های آسفالته به خطر می ‌افتد.
وی افزود: پلیس راه استان جهت مهار و کنترل این نوع از تصادفات نسبت به نصب قطعه شبرنگ در قسمت‌های ادوات کشاورزی در مناطق دارای بیشترین آمار تردد و تصادف به منظور نمایان سازی تردد و حضور آنان در راه ها اقدام می کند.
همتی زاده هدف از اجرای این طرح را ارتقا آگاهی عمومی رانندگان ادوات کشاورزی نسبت به رعایت نکات ایمنی در جاده و راههای روستایی و استفاده از علائم و تجهیزات ایمنی مربوط به این وسایل در هنگام حمل بار و فرهنگ سازی بهره برداری از ادوات در ظرفیت های مجاز و مهار بار بیان کرد.
همتی زاده اضافه کرد: این طرح ها از نیمه دوم سال جاری با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای و جهاد کشاورزی در کلیه شهرستان ها اجرا خواهد شد.
فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: هم اکنون طرح نمایان سازی وسایل نقلیه ادوات کشاورزی در جاده های در شهرستان آبدانان در حال اجرا است .
وی گفت: تعامل با سازمان جهاد کشاورزی استان برای ارسال پیامک آموزشی و هشداری به دارندگان و رانندگان وسیله نقلیه کشاورزی، آموزش چهره به چهره رانندگان از دیگر برنامه‌های پلیس راه در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/اس

اجرای طرح نمایان سازی و ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.