رئیس رسانه ملی در مراسم رونمایی از 33 مستند تلویزیونی؛

قاب پرمعنا و سناریوی جذاب پایه‌های اصلی تولید مستند اثرگذار است

علی عسکری گفت: برای انعكاس زوایای پرمعنا در زمینه اربعین به قاب پرمعنا، تصویربرداری و سناریوی خوب نیازمندیم.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ در آستانه اربعین حسینی(ع) با حضور دكتر علی عسكری رئیس رسانه ملی از مستندهای «پرچم‌های برافراشته» و «غریبان» رونمایی شد.

علی عسكری در آئین رونمایی از این دو مستند با بیان اینكه در مراسم اربعین گنجینه‌ها و ذخایر زیبا و فوق‌العاده‌ای برای تولید مستند وجود دارد، گفت: اربعین حقیقتی است كه در حال نمایان شدن است و بر همین اساس رسانه ملی باید به طور ویژه برای نمایش زوایای مختلف این حركت عظیم و پرمعنا اقدام كند.

قاب پرمعنا و سناریوی جذاب پایه‌های اصلی تولید مستند اثرگذار است

علی عسكری با طرح این گلایه كه تاكنون مستندی كه حق مطلب را در زمینه اربعین ادا كند تولید و پخش نشده است، خاطرنشان كرد: جا دارد كه با تحقیق و بررسی بیشتر، بهترین تجهیزات و نیروی انسانی مان را برای تولیدات رسانه‌ای در زمینه اربعین هزینه كنیم تا مستندهای فاخر در ابعاد جهانی تولید و عرضه كنیم.

وی افزود: برای انعكاس زوایای پرمعنا به قاب پرمعنا نیز نیاز داریم و امیدواریم كه در آینده در زمینه اربعین، هم تصویربرداری و هم سناریوی خوب داشته باشیم.

دكتر عسكری در ادامه به تهیه‌كنندگان و تولیدكنندگان مستندهای اربعین توصیه كرد كه برای نكوداشت این آئین مهم و تولید برنامه‌های جذاب از پژوهش، سناریو و قصه استفاده كنند.

رئیس رسانه ملی با تشكر از معاون استان‌ها برای تولید این تعداد مستند درباره اربعین در فاصله كمتر از یك سال افزود: این حركت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است اما باید در كنار كمیت به كیفیت هم توجه ویژه داشته باشیم تا اثرگذاری رسانه ای بیشتر شود.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را یك جریان بسیار مبارك برای خلق آثار هنری ماندگار و ارزشمند بر شمرد و تصریح كرد: اربعین ریشه در مظلومیت امام حسین(ع) دارد و پیاده‌روی اربعین یك حركت عظیم و پرمغز انسانی و اسلامی است.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینكه در طول تاریخ موضوع امام حسین(ع) و عاشورا روی كره زمین گسترش پیدا كرده است خاطرنشان كرد: امروزه شور حسینی و حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) با 30 سال گذشته قابل مقایسه نیست و حتی امسال دلدادگی مردم چه در ایران و چه در سایر كشورهای دنیا قابل مقایسه با سالیان قبل نیست.

دكتر علی عسكری با تاكید بر اینكه اربعین یك حركت زینبی است و مردم نیز هر سال آن را تكرار می‌كنند، تصریح كرد: اربعین باید به نوعی تكریم حضرت زینب(س) باشد. اربعین را حضرت زینب(س) برای بیان مظلومیت امام حسین(ع) به راه انداخت و كسانی كه در مراسم پیاده روی اربعین شركت می‌كنند در واقع پا جای پای حضرت زینب(س) می‌گذارند.

رئیس رسانه ملی در بخش پایانی سخنان خود با تاكید بر اینكه در هیچ دورانی از تاریخ به مانند شرایط امروز، انسانیت، معنویت و حقانیت ذبح نشده است تصریح كرد: نسل جدید غرب از نظر اخلاقی به انحطاط كشیده شده است و با وجود ماهواره‌ها و فضای مجازی، هیچگاه انسان به اندازه امروز در معرض تهدید نبوده است و خدا می‌خواهد كه با استفاده از مظلومیت امام حسین(ع) نگذاریم كه نسل جدید دچار انحطاط فكری و اخلاقی شوند و این وظیفه رسانه را بسیار سنگین می‌كند.

علی عسكری در پایان خاطرنشان كرد: معتقدم اگر زیبایی‌های اسلام معلوم شود بسیاری از انسان‌های سالم غربی به اسلام تمایل پیدا می‌كنند و حركت معنوی اربعین نیز در همین راستا قرار دارد.

 قاب پرمعنا و سناریوی جذاب پایه‌های اصلی تولید مستند اثرگذار است 

 
تولید 33 مستند در زمینه اربعین

در ادامه این مراسم، دكتر علی دارابی معاون استان‌های رسانه ملی با بیان اینكه در طول یك سال گذشته مراكز استان‌های صداوسیما 33 مستند در زمینه اربعین تولید كرده‌اند كه این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ رسانه ملی رخ داده است، گفت: برای تولید 2400 ساعت مستند، مجموعاً 144000 دقیقه راش تهیه شده بود كه مجموع این راش‌ها به 33 مستند استانی تبدیل شده و از بین آنها دو مستند «پرچم های برافراشته» و «غریبان» در طول یك سال گذشته تدوین و آماده پخش شده‌اند.

معاون استان‌های رسانه ملی خاطرنشان كرد: این مستندها در آستانه اربعین از شبكه‌های سراسری، برون مرزی و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های كشورهای اسلامی پخش می شود و به طور ویژه در باكس شبكه شما و شبكه‌های استانی قرار می‌گیرند.

دارابی با تاكید بر اینكه این حجم از تولید مستند در زمینه اربعین برای اولین بار در تاریخ رسانه ملی اتفاق می‌افتد، تصریح كرد: در راهپیمایی بزرگ اربعین بیش از 25 میلیون نفر شركت می‌كنند كه این موج رسانه ای بایكوت رسانه‌های غرب را خنثی می‌كند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار