فعالیت ۸۰۰ موکب شناسنامه دار در مرزهای شلمچه و چذابه

مسئول ستاد عتبات عالیات استان خوزستان از فعالیت ۸۰۰ موکب شناسنامه دار در مرزهای شلمچه و چذاب در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حجت الاسلام سید محمود موسوی مسئول ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت ۲۰۰ موکب بدون شناسنامه در دو مرز یاد شده، گفت: از تعداد کل موکب های دارای شناسنامه ۴۰۰ موکب آن در چذابه است که از اندیمشک تا چذابه (شوش، اهواز، عین دو، حمیدیه، سوسنگرد و بستان، چذابه) به زائران خدمات دهی می کنند

     وی با اشاره به استقرار موکب ها در مسیر شلمچه با آغاز از شهر ایذه سپس بهبهان، هندیجان، آغاز و اهواز، ماهشهر، شادگان، آبادان، خرمشهر و شلمچه افزود: در طول این مسیر نیز ۴۲۰ موکب (۲۶۷ استقراری و مابقی بین راهی) در حال ارائه خدمات هستند. 

موسوی گفت: محدودیتی به لحاظ استقرار موکب های مردمی حتی مواکب بدون شناسنامه در مرزهای شلمچه و چذابه وجود ندارد و در هر صورت با کارکرد آنها موافقت می کنیم.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان خوزستان افزود: فراوانی موکب های برپا شده در مرزهای شلمچه و چذابه نشان از اوج عظمت و قدرت مردم خوزستان در مکب داری و خادمی زائران سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین دارد، خادمی مردم خوزستان از زائران اربعین بر هیچ کس پوشیده نیست.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده در  شهرستان های آبادان و خرمشهر اردوگاه های سپاه، مساجد و حسینیه ها را برای احتیاط در جهت اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در اختیار داریم.

وی افزود: در پایانه شلمچه ۱۰ حسینیه (به تفکیک خواهران و برادران) به عنوان نمازخانه و محل اسکان زائران مورد استفاده قرار می گیرد و برای این منظور در حسینیه های یاد شده پتو و سایر امکانات لازم را مهیا کرده ایم، با توجه به ظرفیت ایجاد شده در منطقه شلمچه امکان اسکان همزمان ۵۰ هزار زائر  وجود دارد. 

موسوی گفت: در پایانه چذابه نیز ۱۰ اردوگاه (به تفکیک خواهران و برادران) راه اندازی کرده ایم ضمن آنکه شهرهای سوسنگرد و بستان را نیز به عنوان پشتیبان هماهنگ کرده ایم تا در صورت نیاز  زائران در حسینیه ها، مساجد این دو شهر و اردوگاه سپاه اسکان یابند.

وی با بیان اینکه در چذابه اردوگاه ها تماما چادر هستند اما در شلمچه بخش عمده ای به صورت سازه درآمده اند، افزود: تاکنون برای اسکان زائران هیچ مشکلی نداشته ایم و تا پایان اربعین نیز روند به همین شکل خواهد بود.

مسئول ستاد عتبات عالیات استان خوزستان از خیران و عاشقان حسین ابن علی خواست تا نذورات خود را هرچه سریعتر به جهت خدمات رسانی به زائران به ستاد عتبات عالیات تحویل دهند.

موسوی از یخ، برنج، گوشت، روغن، خرما و میوه به عنوان اقلام بسیار ضروری و مورد نیاز برای طبخ و پذیرایی از زائران اربعین نام برد و گفت: با توجه به حجم بالای زائران در دو مرز شلمچه و چذابه به طور جدی نیاز به این اقلام داریم که امید می رود خیران و عاشقان حسینی به ویژه خوزستانی ها همچون همیشه به صحنه وارد شوند.

انتهای پیام/د

فعالیت مواکب شناسنامه دار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.