رایزنی با دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی

دستیار حقوقی شهروندی رئیس جمهور گفت: با دولت عراق در حال رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی هستیم اما این اقدام نیاز به موافقت دو طرف دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛الهام امین دستیار حقوقی شهروندی رئیس جمهور با حضور در مرز شلمچه و بازدید از روند اعزام زائران اربعین افزود: اکنون با یک تیم حقوقی ما اینجا آمده  ایم. متولیان مربوط به نظافت، بهداشت و تغذیه، صدور ویزا و تحویل گذرنامه بسیار در تلاشند اما به دلیل حجم بالای زائران باز هم بایستی اندکی درنگ و صبر کنند.

وی گفت: مردم با صبوری از خودشان نشان دهند تا روزهای پرتردد را با آرامش طی کنند. 

امین زاده افزود: اکنون که تعدادی از زائرانی که ثابت شد ویزایشان جعلی است، فرماندار به طور سریع دستور اصلاح داد. در این جا ماموران امور خارجه حضور دارند و بررسی ها لازم را به انجام می رسانند و اگر اصلاحات قابل انجام باشد زائر را منتظر نمی گذارند.

دستیار حقوقی شهروندی رئیس جمهور گفت:  فرمانداران تمام تلاششان بر این است که زائران بدون کمترین دردسر و مشکلی به زیارت بروند مگر آنکه در آن سوی مرز دچار مشکل شوند و بازگردند.

امین زاده افزود: منطقه آزاد اروند اقدامات زیادی را در شلمچه به انجام رسانده اما اگر بتوانیم در سال های آینده سازه های دائمی را در مسیر زائران اربعین داشته باشیم بسیار مطلوبتر و بهتر است چون هزینه سازه های موقت بسیار زیاد است و هر ساله هم جمع می شود و با توجه وزش طوفان و باد در این منطقه این سازه ها آسیب پذیرند.

وی گفت: بهتر است برای سالهای آتی سازه های موکب ها، دائمی و مجهز به دستگاههای خنک کننده و گرم کننده احداث شود تا زائران بتوانند چند صباحی را در این جا استراحت کننند.

امین زاده با اشاره به اینکه امکانات مهیا شده در شلمچه بسیار خوب است، گفت: با دولت عراق در حال رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی هستیم اما این اقدام نیاز به موافقت دو طرف دارد و بعید می دانم که برای امسال این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/د

بازگشایی مرز خسروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.