قدم به قدم با پای دل تا کربلا

باز هم اربعین از راه می رسد و قافله عشق دوباره به را افتاده و نوای یا حسین مظلوم باز هم به گوش می رسد.

قدم به قدم با پای دل تا کربلا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ این روز ها شور و شوق خاصی در میان مردم شهر برپا است، همه آماده شدند تا سفری با پای دل تا کربلا داشته باشند، عشق به حسین (ع) جاذبه ای دارد که زن و مرد، پیر و جوان و کودک و ناتوان نمی شناسد.

این روز ها در تمام کوچه وپس کوچه های همدان حال و هوای اربعین برپا است در هر جا و مکان سخن از پیاده روی اربعین شنیده می شود و سیل مشتاقان زیادی که می خواهند خود را به جوار عشق برسانند.

این عشق علاقه به راستی که هیچ حد و مرزی ندارد و همگان را مجذوب خود کرده ومردم همه کوله بارعشق خود را به دوش انداخته اند و به شوق حرم راهی سفر عشق شدند.

راه طولانی تا کربلا را باید با پای دل بروی، در این مسیردلداده که باشی دیگر درد برایت مفهومی ندارد تنها نگاهت گنبد طلایی را می طلبد، سوی نگاهت به افق است تا به مقصد برسی این بی تابی و بی قراری را تنها طواف شش گوشه آرام می کند .

عهد بسته ام با پای دل تا کربلا بروم

کوله بارش را جمع می کند و سفارش های لازم را به همسر و فرزندان می کند و خود را آماده سفر عشق می کند سفری که با پای دل آغاز می شود .

محمد هادی غیاثی به خبرنگارباشگاه خبرنگاران می گوید برای بار اول است که به این سفر معنوی می روم و اشتیاق زیادی دارم که هرچه زود تر خودم را به کربلا برسانم.

سرش را پایین می اندازد وآرام تبسمی می کند و می گوید مدت زیادی است که به این سفرخود را مهیای این سفر کرده ام و خوشحالم که امسال اباعبدالله الحسین (ع) مرا طلب کرد تا به شوق حرم با پای پیاده و قدم به قدم به راه بیافتم.

به سراغ آقای رستمی رفتم او تدوین گر باشگاه خبرنگاران است و در حال تدوین نماهنگ امام زمان (عج) است نماهنگی که خودم متن وگویندگی آن را انجام داده ام.

رستمی جوانی 32 ساله ای است که او نیز امسال عازم سفر عشق است.

از حس و حالش پرسیدم و او اینگونه می گوید: من هم مانند آقای غیاثی همکارم خوبم بار اول است که عازم سفر کربلا هستم اما هنوز راه نیفتاده می دانم که این پیاده روی حس و حال عجیبی دارد مطمئن هستم شور و شوقی که در این سفر با پای پیاده هست در هیچ سفر دیگری پیدا نمی شود.

علی رستمی ادامه داد: خیلی خوشحالم و دلم می خواهد هرچه زودتر خودم را به حرم برسانم و ثانیه شماری میکنم تا نگاهم به گنبد طلایی آقایم امام حسین (ع) بیفتاد واز همین الان هیجان ودلشوره خاصی دارم که قابل وصف نیست.

به بیرون از محل کارم رفتم و خود را به دوراهی شهرک فرهنگیان رساندم ود کنار یکی از موکب های که برای زائران برپا شده ایستادم در این حین یکی از زائران را دیدم به سراغ او رفتم وبا او همصحبت شدم ،اقای حمیدی هم حرف های برای گفتن داشت.

اونظرش را اینگونه بیان کرد: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا نشان دهنده عزت اسلام و مسلمین است و این حضور میلیونی پیام های مهمی برای دشمنان اسلام ناب دارد.

او ادامه داد: بنده برای دومین بار است که این سفر سراسر معنوی همراه با عشق به مولایم حسین (ع) را می روم وخوشحالم از اینکه امسال هم خداوند توفیق این سفر را به من هدیه داد وخدا وند را شکر می کنم.

او گفت: آرزومی کنم که تمام کسانی که ارزوی دیدن کربلا را دارند بخصوص در اربعین نصیبشان شود چون لذتی که در این سفر تجربه کرم در هیچ سفری تجربه نکردم.

حمیدی که معلم بازنشسته است نظرخود را در مورد هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را اینگونه گفت : هدف اصلی قیام امام حسین(ع) احیای دین مبین اسلام و سنت امر به معروف و نهی از منکر بود

 آقای نادری هم یکی دیگر از زائران حاضر در موکب بود نزدیکش رفتم ونظرش را در باره اهمیت اربعین حسینی پرسیدم

او گفت: در این سال های اخیر شور حسینی در اربعین به شعور رسیده است

نادری زنده نگه داشتن اربعین را سبب دور اندیشی باورهای دینی جوانان دانست وادامه داد: باورهای دینی جوانان در همین چله نشینی معنا پیدا می کند.

باید گفت، اربعین تداوم بخش نهضت حسینی است واین حضور میلیونی نشان از دلداگی و دلباختگی مردم به اهل بیت (ع) است و این حضور گسترده شیعیان و مسلمانان در اربعین امام حسین(ع) شناسایی بیشتر امام حسین (ع) به جهانیان است.خوشبختانه روحیه دینمداری بسیار قوی بر فضای شهردارالمومنین همدان حاکم است وهمدان هم بطوری که این روزها غوغاست مردم همه آماده هستند تا خود را به مرز مهران برسانند و سفر عاشقانه خود را به شوق حرم آغاز کنند.

انتهای پیام/ج

باید با پای دل به کربلا رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.