مدیرکل حفظ آثار استان همدان:

پیاده‌روی اربعین نماد قدرت واقتدار

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: اربعین یک نماد دینی و ارزشمند  است که یکی از شاخص های حکومت محسوب می شود. 

پیاده‌روی اربعین نماد قدرت واقتدار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه معرفی دین و ارزش‌های دینی از طریق شعار و گفتمان امکان‌پذیر خواهد بود، افزود: خاصیت شعار این است که ماندگاری کمتری دارد اما گفتمان به باورها و اعتقادهای درونی افراد تأثیر بسزایی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه عاشورا تبدیل به یک گفتمان شده است، افزود: عاشورا در طول تاریخ به نمادهایی همچون اربعین نیاز دارد تا بتواند در طول تاریخ انسان‌ها را بر اساس این نماد به حرکت درآورد.

مدیرکل حفظ آثار استان همدان افزود: حضور 20 میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین ارزش و هدف بزرگی است که از شاخص‌های قدرت در سازمان ملل و در جوامع جهانی محسوب می‌شود.

مهدی ظفری ادامه داد:به تأثیرات این سفر در ابعاد شخصیتی افراد اشاره کرد وگفت: کسانی‌که در سفر اربعین سختی‌های راه را به جان می‌خرند و حتی گاهی شب‌هنگام جایی برای خواب ندارند، عشق و ارادت به امام حسین(ع) را با تمام وجود درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه به طور حتم افرادی که در این سفر شرکت می‌کنند اثرات معنوی سفر را درخود احساس خواهند کرد، ابرازامیدواریی کرد: جوانان از این فرصت استفاده کنند و پس از بازگشت بتوانند حال و هوای این سفر معنوی را در محافل، دانشگاه‌ها و مساجد پیاده کنند.

 انتهای پیام/د.ا

پیاده‌روی اربعین نماد قدرت واقتدار است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار