مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان;

اجرای رزمایش قطع برق و ارزیابی مولدهای برق اضطراری در سمنان

رزمایش قطع برق و ارزیابی مولدهای برق اضطراری در سمنان با تلاش شرکت توزیع برق این استان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و اعضای کارگروه انرژی استان سمنان، رزمایش قطع برق و ارزیابی به‌کارگیری مولدهای برق اضطراری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی توسط شرکت توزیع برق استان سمنان به اجرا درآمد.


سیدمحمد موسوی‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در رزمایش قطع برق ادارات و ارزیابی آماده به‌کارگیری مولدهای برق اضطراری که در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد، گفت: این رزمایش در پنجمین روز هفته پدافند غیرعامل و با هدف محک زدن و ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در به مدار آوردن مولد برق اضطراری در هنگام قطع برق عملیاتی شد.


وی اظهار داشت: این برنامه به‌عنوان ششمین رزمایش سراسری قطع برق است که از سوی شرکت توانیر برنامه‌ریزی شده و بر اساس اعلام مرکز فرماندهی این رزمایش، به‌صورت هم‌زمان برق برخی مراکز مهم، حساس و حیاتی، بدون اطلاع قبلی قطع و سنجش میزان آماده بودن مراکز موردنظر در مواقع بحران و قطع برق، برای استفاده از دیزل ژنراتور ارزیابی شد.


موسوی زاده افزود: بر اساس هماهنگی به عمل آمده از طریق مرکز فرماندهی شرکت توزیع برق استان سمنان مستقر در مرکز دیسپاچینگ با گروه‌های اجرایی، برق سراسری 6 دستگاه اجرایی قطع و خوشبختانه مولد برق اضطراری چهار دستگاه به‌موقع وارد مدار شد و پس از انجام موفقیت‌آمیز این رزمایش، مجدد برق آنها به شبکه اصلی متصل شد.


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه هدف پدافند غیرعامل، ایجاد آمادگی برای مصون‌سازی ناشی از مشکلات و بحران‌های احتمالی است تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های اساسی و کلیدی در هر حوزه‌ای برق است و اجرای چنین رزمایش‌هایی، یک اقدام پیشگیرانه در آمادگی برای بحران‌های احتمالی و همگام با برنامه‌های پدافند غیرعامل است.


موسوی‌زاده تصریح کرد: امروزه زیرساخت‌های مختلف ازجمله سیستم‌های مخابراتی، حمل‌ونقل، گازرسانی و آب‌رسانی، وابستگی عمیقی به یکدیگر پیداکرده و بروز خلل در یکی، منجر به اختلال در سایر زیرساخت‌ها می‌شود و آمادگی برق باعث می‌شود که سایر خدمات مصون باشند.


انتهای پیام/ ه


جزئیات رزمایش قطع برق و ارزیابی مولدهای برق اضطراری در سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار