۴ روز تا روز مازندران

به مناسبت روز مازندران، همایش گرامیداشت روز مازندران ١٤ آبان با برنامه متنوع در محمودآباد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد گفت: به مناسبت روز مازندران در روز یکشنبه ١٤ آبان همایش گرامیداشت روز مازندرارن در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار می شود.

وی افزود: ١٤ آبان روز مازندران از سوی شورای فرهنگ عمومی، این روز در تاریخ و فرهنگ و هنر مازندرارن بدین نام شناخته شد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد گفت: در روز ١٤ آبان سال ٢٤٣ شمسی یعنی ٥ سال قبل از تولد امام زمان (عج) که روز بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی است و در این روز حکومت علویان طبرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

یوسفی افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری وقومی برای برگزاری این روز تبیین شده و دستگاه‌های مختلف اجرایی در انجام این مهم با ما همکاری می‌کنند.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی نسل جوان با آداب و سنن و مراسم بومی منطقه مازندران و معرفی فرهنگ غنی و کهن طبری است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد گفت: امیری خوانی، شعر خوانی شاعران بومی سرا، اکران فیلم مستند بومی تلارنشین، طبخ غذا‌های بومی، سخنرانی تخصصی توسط اساتید فرهنگ و ادبیات مازندران از برنامه‌های این همایش است.

وی افزود: همایش روز مازندران ساعت ١٠ صبح روز یکشنبه ١٤ آبان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری غدیر محمودآباد برگزار؛ خواهد شد.

انتهای پیام/آ

برگزاری همایش گرامیداشت روز مازندران در محمودآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.