ساری؛

گرامیداشت روز ملی مازندران +تصاویر

مراسم آیینی روز ملی مازندران در نوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز مازندران در روستای صالحان بخش کجور نوشهر با اشاره به پایه گذاری نخستین حکومت و نظام شیعی در مازندران گفت: مازندرانی های به خوش عهدی و تعهد به پیمان خود معروفند و این وفای به عهد امروز نیز در ارادت آنان به خاندان عصمت و طهارت واضح و روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه مردم خطه علویان در طول تاریخ دل در گرو اسلام و خاندان عصمت و طهارت داشته اند افزود: منشاء این ارادت دل در گرو قرآن داشتن است .

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه مردم این استان از دیرباز از بصیرت برخوردار بودند افزود: براندازی نظام ظالم از این منطقه نشان دهنده آن است که مردم این خطه دشمن را بخوبی شناخته و تا براندازی آن مقاومت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه امروز نیز باید دشمن و ظالم زمانه را شناخت افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان حقیقی اسلام و بشریت هستند و نباید در برابر ظلم های آشکار آنان سکوت کرد.

وی افزود: مردم ما از بصیرت بالایی برخوردارند و توطئه ها و شیطنت ها را برای خدشه دار کردن اسلام ، بخوبی می شناسند.

آیین گرامیداشت 14 آبان روز ملی مازندران امسال در روستای صالحان بخش کجور در جوار مقبره سلطان محمد کیا برادر همسر داعی کبیر از بانیان حکومت شیعی در مازندران برگزار شد.

مردم مازندران و مردم صالحان در سال 250 هجری قمری با بیعت کردن با حسن بن زید علوی( داعی کبیر) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) نخستین حکومت شیعی را در این منطقه پایه گذاری کردند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار