ساری؛

برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزش های نابینایان و کم بینایان کشور

اولین جشنواره استعدادیابی جوانان زیر ۱۷ سال ورزش های نابینایان و کم بینایان کشور در بابلسر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، این رقابت ها با حضور ۶۰۰ ورزشکار از سراسر کشور و در دو بخش بانوان و آقایان به طور متمرکز در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزارشد.

بانوان با ۳۰۰ ورزشکار در چهار رشته گلبال، دو و میدانی، شنا و شطرنج و آمادگی جسمانی از ۸ تا ۱۰ آبان ماه رقابت کردند.

مسابقات بخش مردان هم با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار و دررشته های گلبال، دوومیدانی، شطرنج،و فوتبال پنج نفره قهرمانی کشوری و ورزش همگانی و طی روزهای ۱۱تا ۱۴ آبان برگزار شد.

در رشته فوتبال پنج نفره استعدادیابی جوانان، گرامیداشت روز دانش آموز که با شرکت چهار تیم به صورت دوره ای برگزار شد، فارس قهرمان شد.

کرمان ، منتخب جوانان و مرکزی به ترتیب رتبه های دوم ، سوم و چهارم رابه دست آورند.

در نهمین دوره فوتبال پنج نفره قهرمانی بزرگسالان کشور و در پایان رقابت شش تیم، بازهم تیم فارس قهرمان شد. کرمان دوم شد. گیلان در جایگاه سوم ایستاد و هرمزگان چهارم شد.

مسابقات شطرنج جوانان زیر ۱۷ سال با حضور ۳۶ شطرنج باز از ۱۴ استان کشور به روش سوئیسی برپا شد.

مقام اول رقابت ها امید کریمی از اصفهان با ۶ امتیاز از آن خود کرد علی سلطانی از خوزستان با ۵ امتیاز و پوئن شکنی ۲۵/۵ بر سکوی دوم ایستاد. مقام سوم به محمد امیری از فارس با ۵ امتیاز و پوئن شکنی ۲۱/۵ رسید.و مقام چهارم را مهدی همتی از گیلان با ۴/۵ امتیاز کسب کرد.

مسابقات گلبال استعدادیابی جوانان زیر ۱۷ سال کشور با قهرمانی تهران خاتمه یافت.

خراسان رضوی نایب قهرمان شد. یزد سوم و آذربایجان شرقی هم چهارم شد.

در پایان این جشنواره مراسم اهداء کاپ، مدال و حکم قهرمانی با حضور محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان، علی اصغر هادیزاده، سرپرست کل جشنواره جوانان و محسن جعفری دبیر فدراسیون، ابوطالب باقری رییس هیات نابینایان وکم بینایان مازندران و ملک تبار معاون اداره ورزش و جوانان بابلسر برگزار شد.انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.