رسیدگی به ۲ هزارو ۸۴۶ پرونده قاچاق کالا طی امسال در زنجان

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان: در ۷ ماهه‌ی نخست امسال رسیدگی به ۲ هزارو ۸۴۶ فقره پرونده مکشوفه انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

رسیدگی به ۲ هزارو ۸۴۶ پرونده قاچاق کالا طی امسال در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان مرتضی ممیزی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ظهر امروز  در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک سالروز تاسیس تعزیرات حکومتی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی مقابله با قاچاق کالا دارند، افزود: اطلاع رسانی از فعالیت‌ها و اقدامات تعزیرات حکومتی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند نسبت به رفع چالش‌های حوزه قاچاق موثر باشد.

وی با بیان اینکه اگر اطلاع‌رسانی درستی انجام نشود، فعالیت‌هابی تاثیر  خواهد بود، ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی به تخلفات خرد و کلان است و در این سازمان پرونده‌هایی رسیدگی می‌شود که در دادگستری قابل رسیدگی نیست و این نهاد دارد.

ممیزی تاکید کرد: طی هفت ماهه امسال به ۲ هزار و ۸۴۶ فقره پرونده به ارزش ریالی ۶۷۰ میلیارد و ۷۷۲ میلیون و ۵۸ هزار ریال در تعزیرات حکومتی استان زنجان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بیشترین تخلفات پرونده‌ها عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت موازین بهداشتی بوده است.
وی مجموع پرونده‌های ارسال شده از دانشگاه علوم پزشکی را ۳۴۸ فقره و پرونده‌ای مورد بررسی در خصوص قاچاق کالا را ۶۶۴ فقره مورد رسیدگی و ارزش ریالی این تعداد را ۶۵۴ میلیاردو ۲۸۱ میلیون ریال عنوان کرد.

به گفته ی ممیزی  طی هفت ماهه سالجاری ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال امحای کالا در استان انجام شده و این امحا با حضور نمایندگان ذیربط در بیست و چهارم هر ماه انجام می‌شود.

وی مجموع پرونده‌های کشف شده در ۷ ماهه‌ی نخست سال را ۲ هزارو ۸۴۶ فقره معادل ۶۷ میلیاردو ۷۷۲ میلیون ریال عنوان کرد که از این تعداد پرونده‌ی قاچاق پوشاک با۱۶۶ فقره بیشترین میزان قاچاق در استان است ،و کشف سیگار و گوشی به ترتیب در رتبه‌ی دوم و سوم کالای کشف شده است.

انتهای پیام/ر

امحای ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کالا در7ماهه ی امسال در زنجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.