میزبانی امارات از دور جدید مذاکرات صلح افغانستان

رسانه های پاکستان از آغاز دوره تازه مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان در شهر دبی امارات متحده عربی خبر دادند.

میزبانی امارات از دور جدید مذاکرات صلح افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه های پاکستان از آغاز دوره تازه مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان در شهر دبی امارات متحده عربی خبر دادند.

به نقل از روزنامه پاکستان، قرار است که هیات افغانستان و نمایندگان شورای عالی صلح این کشور نیز برای شرکت در این نشست، هفته آینده عازم دبی شوند.

همچنین در این نشست، ۸ نفر به نمایندگی از طالبان از دفتر سیاسی این گروه در قطر، شرکت خواهند کرد، اما هنوز معلوم نیست که در این نشست نمایندگان پاکستان حضور خواهند داشت، یا خیر.

«سید اکبر آغا» از رهبران سابق طالبان نیز اعلام کرد  که در این نشست عوامل جنگ و همچنین راه حل های برقراری صلح و ثبات در افغانستان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

این نشست در حالی برگزار می شود که چندی پیش نیز  نشستی با حضور نمایندگان افغانستان و گروه طالبان در شهر مسقط پایتخت قطر برگزار شد.

مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان از چند سال گذشته به این طرف ادامه دارد، اما هنوز نتیجه‌ مثبتی برای پایان جنگ به دنبال نداشته است.

مهر نوشت: تعدیل برخی از ماده‌های قانون اساسی افغانستان و خروج نیروهای خارجی از این کشور، از جمله خواست های گروه طالبان برای صلح طی مذاکرات سال های گذشته بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.