نقد تفکر طالبان، محور فیلم «سلیمه» به کارگردانی جوان ایرانی

سید امین جواهری، یکی از فیلم‌سازان جوان ایرانی است که با ساخت فیلم «سلیمه» به بررسی ایدئولوژی طالبان پرداخته است.

نقد تفکر طالبان، محور فیلم «سلیمه» به کارگردانی جوان ایرانیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همواره موضوع افغانستان و طالبان از موضوعاتی بوده که ذهن فیلم‌سازان نقاط مختلف دنیا را به خود معطوف کرده و تاکنون آثار زیادی از انعکاس حضور طالبان در افغانستان ساخته شده است.

از این رو پرداختن به ابعاد جنایات بشری گروه های مسلح مخالف دولت و نشان دادن رنجی که مردم مظلوم افغانستان متحمل می‌شوند، دست‌مایه و سوژه آثار کارگردان های زیادی شده است.

سید امین جواهری، یکی از فیلم‌سازان جوان ایرانی است که با ساخت فیلم «سلیمه» به بررسی ایدئولوژی طالبان پرداخته است. قصه از زاویه دید دختر نوجوانی روایت می‌شود که خود عضوی از خانواده یکی از اعضای طالبان است.

این فیلم‌ساز جوان ایرانی ایده پردازی فیلم سلیمه را نشات گرفته از سخنان ملاله یوسف‌زی، دختری که از چنگال طالبان نجات پیدا کرد دانست و وی را نشانه بیداری برای همه مردم جهان خواند.

جواهری، که «سلیمه» را حاصل ماه‌ها پژوهش‌ و مطالعات فراوان کارشناسان علوم سیاسی می‌داند می‌افزاید که برای ساخت این فیلم به افغانستان و پاکستان سفر کرده و در نهایت روستایی در شهرستان مرند به عنوان لوکیشن اصلی این فیلم انتخاب می‌شود.

فارس، نوشت: کارگردان سلیمه از وضعیت نامناسب فیلم‌سازی در ایران نیز گلایه کرد و گفت که فضای سینمای ایران به سمتی رفته است که اگر فیلمی سیاه‌نمایی شده و تلخ ساخته شود نسبت به فیلمی که امید را در جامعه تزریق می‌کند، بیشتر مورد پسند جشنواره‌های داخلی و خارجی می‌باشد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
به تو چه
۱۹:۰۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
عااااالییییی
آخرین اخبار