آغاز ثبت‌نام جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش زردکوه

ثبت‌نام جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش زردکوه آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری؛ ثبت‌نام هفتمین جشنواره رویش بنیاد ملی نخبگان در سال جاری با عنوان «زردکوه» آغاز شد.

جشنواره رویش «زردکوه» در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ آذرماه امسال و با حضور استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد، به میزبانی بنیاد نخبگان استان یزد برگزار می‌شود.

متقاضیان تا چهارم آذرماه فرصت دارند با مراجعه به سامانۀ sabtenam.bmn.ir برای حضور در این جشنواره نام نویسی کنند.
 
محور‌های این جشنواره شامل صنایع غذایی و کشاورزی، مکانیک و مکانیک ماشین‌های کشاورزی، برق، الکترونیک، کامپیوتر، عمران، شیمی مواد، پزشکی و مهندسی پزشکی می‌باشد.

گفتنی است: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای رویش با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده و تسهیل در مسیر آن‌ها به منظور رسیدن به محصولی دانش بنیان و تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، در اولویت‌های کاری بنیاد ملّی نخبگان قرار دارد.

اختراعاتی که در این جشنواره‌ها مورد تأیید هیئت داوران قرار می‌گیرند، از تسهیلاتی برای طی مسیر تجاری‌سازی بهره مند می‌شوند.

این مسیر از سه ایستگاه با نام‌های «اختراعات سطح ۳»، «اختراعات سطح ۲» و «اختراعات سطح یک» می‌گذرد.

میزان تازگی اختراع در سطح ملّی و بین المللی، طول عمر فنّاوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از بکارگیری اختراع، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری سازی اختراع، مهم‌ترین ملاک‌های داوری برای انتخاب و معرفی اختراع سطح ۳ هستند.

برای پشتیبانی و توانمندسازی اختراعات برگزیده سطح ۳، تسهیلاتی مانند جایزه نقدی و لحاظ امتیاز اختراع در آیین نامه جوایز تحصیلی دانشجویان و همچنین حمایت‌های مالی و مشاور‌ه‌ای برای تبدیل اختراع به محصول نیمه صنعتی و در نهایت تأسیس شرکت دانش بنیان به اختراعات برگزیده اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ش

ثبت‌نام جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش زردکوه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.