مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی ؛

رشد 53 درصدی تسهیلات عشایر استان

امسال برای عشایر این استان 90 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته با رشد 53 درصدی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت :به منظور  پایداری شغلی، تولید گوشت قرمز و علوفه مورد نیاز دام های عشایر استان  90 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته با رشد 53 درصدی روبرو شده است.

زینال زاده  با اشاره به اینکه تاکنون 70 میلیارد ریال از این تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده افزود: این رقم در مدت مشابه سال قبل 48 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: این تسهیلات در 2 نوع شامل 'تسهیلات چهار درصدی از محل خشکسالی با بازپرداخت پنج ساله' و 'تسهیلات 10 درصدی از محل صندوق توسعه ملی با بازپرداخت یکساله' به عشایر پرداخت می شود و معرفی متقاضیان به بانک های عامل در زمان حاضر ادامه دارد. 
وی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اداره کل امور عشایر آذربایجان غربی، افزود: امسال 26 میلیارد و 170 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات تملک و داریی های سرمایه ای به این اداره کل اختصاص یافته که این رقم در مدت مشابه سال قبل 22 میلیارد ریال بوده و با رشد 19 درصدی روبرو شده است. 
وی با تاکید بر اینکه عشایر این استان با امکانات محدود ،نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرد: 15 هزار و 599 خانوار عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 600 خانوار به خارج از استان کوچ کرده و بقیه نیز در داخل استان و در مناطق چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین دژ ییلاق و قشلاق می کنند. 
وی اظهار کرد: 103 هزار و 927 نفر از جمعیت آذربایجان غربی معادل سه درصد جمعیت، عشایر هستند که در 16 شهرستان و یکهزار روستای این استان زندگی می کنند. 
2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار تحت پوشش عشایر استان است. 
عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 336 روستا نیز ویژه عشایر است. 

انتهای پیام/خ

 

رشد 53 درصدی تسهیلات عشایر استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.