صیادان غیر مجاز خطری جدی برای منابع دریای شمال

منابع و ذخایر آبزیان دریای شمال توسط  قاچاقچیان و صیادان غیر مجاز در معرض تهدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران در نشست هم‌اندیشی کمیسیون ‌مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کاهش منابع و ذخایر آبزیان دریا در شمال کشور گفت: یکی از علت‌ های مهم کاهش منابع و ذخایر آبزیان دریا وجود صیادان و قاچاقچیان محصولات شیلاتی بوده که مبارزه با صیادان غیرقانونی عزم همگانی نیروهای امنیتی، انتظامی و یگان‌های حفاظت منابع آبزیان سه استان ساحلی را می‌ طلبد.

وی افزود: علاوه بر ماهیان استخوانی، پنج گونه ماهی خاویاری به‌ عنوان ذخایر ژنتیکی یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی ایران در بازارهای جهانی بود که متأسفانه در سال‌های اخیر روند نزولی ذخایر ماهیان خاویاری در شمال نگران‌کننده است.

رستمی به حفاظت و بهره ‌برداری صحیح از دو منابع جنگل و دریا اشاره کرد و گفت: شیلات از لحاظ تأمین پروتئین، ایجاد شغل و درآمد از محل فعالیت‌ های صید و بهره‌ برداری آبزیان دریای خزر بسیار قابل اهمیت است.

مدیرکل شیلات مازندران، گردش اقتصادی شیلاتی استان در بخش آبزیان دریا را حدود 800 میلیارد تومان اعلام وافزود: در حال حاضر استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش شیلاتی به‌ویژه پرورش ماهی در قفس در استان وجود دارد که امنیت این فعالیت‌های شیلاتی مستلزم ایجاد محیط امن برای سرمایه ‌گذاران شیلاتی در دریا است .

حسن خیریان ‌پور معاون استاندار مازندران گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال، دولت پنج بسته حمایتی را ابلاغ کرد که موضوع توسعه صادرات غیرنفتی یکی از این بسته‌ها است و یقیناً صادرات خاویار از جایگاه مهمی برخوردار است.

انتهای پیام/ م

کاهش ذخایر آبزیان دریای شمال توسط صیادان غیر مجاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار