پا در میانی سازمان عفو بین الملل برای لغو اخراج یک خانواده افغان از ناروی

عفو بین‌الملل اعلام کرد از کمپاینی که برای متوقف کردن اخراج وی در شهر تروندهایم آغاز شده است حمایت می‌کند.

پا در میانی سازمان عفو بین الملل برای لغو اخراج یک خانواده افغان از نارویبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: حکومت ناروی تصمیم به اخراج خانواده‌ای افغان گرفته است اما در صورت عملی شدن این تصمیم، زندگی و آیندۀ آنها در افغانستان با تهدید جدی نقض حقوق بشر مواجه خواهد شد.

بر اساس بیانیه این سازمان، طیبۀ عباسی، 18 ساله کسی که هیچگاه افغانستان را ندیده است، در صورت اخراج، هر لحظه با مادر و دو برادرش در معرض خطر خواهند بود.

عفو بین‌الملل اعلام کرد از کمپاینی که برای متوقف کردن اخراج وی در شهر تروندهایم آغاز شده است حمایت می‌کند.

شارمن محمد، رئیس حقوق بشر و مهاجرین در عفو بین‌الملل گفت: "طیبه عباسی یک نوجوان محبوب و یکپارچه است که آرزوی داکتر شدن دارد، اما زندگی‌اش می‌تواند برای همیشه تغییر کند زیرا او اکنون به یک منطقه جنگی فرستاده می‌شود".

طیبه عباسی، دختر افغان که متولد ایران است، در سال ۲۰۱۲ با والدین و دو برادرش به ناروی مهاجرت کردند.

این دادخواهی برای طیبه و خانواده‌اش در حالی از سوی عفو بین‌الملل راه‌اندازی شده است که بر اساس ارقام مقام‌های افغان، در چهار ماه اخیر سال جاری میلادی، ۹۷ پناهجوی افغان از ناروی اخراج شده اند.

از سوی دیگر، بر اساس تفاهمنامه‌های موجود میان افغانستان و برخی کشورهای اروپایی، آن شمار از پناهندگان افغان که درخواست پناهندگی شان برای کشورهای میزبان موجه و قانع‌کننده نباشد، به کشورشان برگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار