باهنر در نشست خبری:

دیوار بی اعتمادی ما با آمریکا بلندتر شده است/پیشنهادهای جدید آمریکا در برجام باعث انزوای آنها خواهد شد

رئیس جبهه پیروان گفت: هنوز مذاکرات قبلی عملیاتی نشده است آمریکا پیشنهادات جدید می‌دهد که باعث انزوای بیشتر آنها می‌شود.

دیوار بی اعتمادی ما با آمریکا بلندتر شده است/پیشنهادهای جدید آمریکا در برجام باعث انزوای آنها خواهد شدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری خود که امروز در جامعه اسلام مهندسین برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین اظهار کرد: سیزده آبان تنها روزی است که مبتنی بر تصویب قانون مجلس مورد توجه بوده است و روز مبارزه با استکبار جهانی و سرکردگی امریکا نامیده شده است.

وی افزود: برخی بر این باور بودند که شاید مشکلات ما با امریکا رفع شود، اما به مرور زمان این دیوار بی اعتمادی بلندتر می‌شود و در حالی است که ایالات متحده دائما از مذاکره با کشور‌های دیگر سخن می‌گوید.

باهنر اذعان داشت: ما پیش بینی می‌کردیم که این‌ها متعهد نخواهند بود اما  امریکا در عین اینکه هنوز مذاکرات قبلی عملیاتی نشده است، پیشنهادات جدید می‌دهند و این فقط مختص برجام نیست، البته  باعث انزوای بیشتر این کشور می‌شود.

باهنر گفت: ترامپ هنوز نه جایگاه خود در امریکا را پیدا کرده و نه توانسته جایگاه امریکا را در جهان پیدا کند.

 رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ذات انتخابات رقابت وجود دارد به همین منظور ما باید به لحاظ زمانی آن را محدود کنیم، علاوه بر این موضوع جبهه مردمی انقلاب اسلامی تجربه جدیدی بود که میان اصولگرایان شکل گرفت و چندین هدف مشخصی را دنبال می‌کرد.

وی با بیان اینکه شکست جمنا را قبول ندارم، افزود: ما باید روند‌ها را بینیم چراکه همت جمنا توانست رای متراکم 40 درصدی را برای کاندیدای مورد نظر خود تدارک ببیند، لذا به منظور افزایش این درصد به 50 بایستی تلاش بیشتری انجام دهیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در گذشته نیروهای سنتی بیشتر به نیروهای سیاسی تکیه کرده و از جریانات فکری و فرهنگی استفاده نمی‌کردند، اما جمنا خلاف این اقدام عمل کرد و کاری کرد که تصمیم‌ها از پایین به بالا باشد به همین منظور مجموعه اقدامات آن را مثبت تلقی می‌کنم کمااینکه باید برخی اشکالات ساختاری و گفتمانی آن اصلاح شود.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات به شورای مشورتی دعوت می‌شوم اما نمی‌توانم به طور دائم و مرتبا در این هیئت شرکت کنم، همچنین اصلاح ساختار و خرده‌ گفتمان‌های زیرمجموعه گفتمان انقلاب و چاره‌اندیشی برای آینده از مباحث اصلی این شورا به شمار می‌رود و اکنون بسیار زود است که انتظار دستیابی به یک جمع‌بندی کلی را داشته باشیم.

باهنر با اشاره به اینکه اخیرا حجت الاسلام روحانی با جامعه روحانیت مبارز دیداری داشته است، گفت: روحانی به تقاضای این جامعه با آنان دیدار داشت و به آنان قول داد تا در جلسات شورای مرکزی شرکت کند، البته مشروط به اینکه جلسات مذکور در دفتر ریاست جمهوری برگزار شود.

خاستگاه روحانی اصولگرایی است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه عموماً خاستگاه روحانی اصولگرایی است، افزود: چون در کشور دو یا سه حزب منسجم وجود ندارد و رقابت‌ها میان جریانات انجام می‌شود، مواضع تند یا کند می‌شود، معتقدیم مواضع جامعه روحانیت امروز به مواضع روحانی نزدیک شده است.

وی افزود:‌ در این میان اما عده‌ای از اصلاح‌طلبان انتظاراتی از روحانی در دولت دوازدهم داشتند، اما من معتقدم ایشان از همان ابتدا اصلاح‌طلب نبوده است.

باهنر درباره مسئله عضو زرتشتی شورای شهر، بیان کرد:‌ نظریات فقه‌های شورای نگهبان قابل احترامند اما گلایه دارم از کسانی خودشان که در نهادهای حکومتی کار می‌کردند و با اطلاع از قوانین، از شورای نگهبان شکایت می‌کنند و در این میان ما صلاحیت نداریم که اظهار نظر شرعی کنیم.

باهنر تصریح کرد: اینکه آیا نظر شورای نگهبان نافذ است که سپنتا حضور داشته باشد یا خیر مسئله دیگری است و قانون انتخابات شوراهای شهر از فیلتر شورای نگهبان رد شده و اکنون وظیفه اجرایی برای شورای شهر ندارد.

وی افزود: غیر از قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شورای نگهبان وظیفه‌ای نسبت به شورای شهر ندارد ولی دو حالت دارد. اول اینکه بخواهند تبصره‌ای از قانون انتخابات را لغو کنند که من چنین چیز ندیده‌ام. اگر رسما اعلام کند فلان بند قانون شورا باطل است باید به مجلس ابلاغ کند و در صورتی که اختلاف نظر حقوقی بین شورای نگهبان و مجلس به وجود بیاید آن موقع می‌توان به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داد.

از حضور ناطق نوری در عرصه سیاسی استقبال می‌کنم

باهنر درمورد انتصاب حسین فدایی به ریاست دفتر بازرسی رهبری و استعفای ناطق نوری و بحث ورود وی به فضای سیاسی کشور گفت: همواره به طور خصوصی و به واسطه رسانه‌ها از ناطق‌نوری دعوت کردم تا به فعالیت‌های سیاسی ورود کند، اما برخی برای حضور وی در عرصه سیاسی شرط گذاشته اند که اگر وی بخواهد  به عرصه سیاسی بیاید باید به نفع جریان اصولگرایی فعالیت کند.

وی ادامه داد: خاستگاه ناطق‌نوری را اصولگرایی می‌دانم و معتقدم که اگر به صحنه سیاسی بازگردد، جناح اصولگرایی از وجود وی بهره خواهد برد ، در حالیکه خود وی میگوید در این زمینه احساس تکلیف شرعی نمی‌کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان بیان کرد: شاید بتوان یکی از دلایل استعفای ناطق‌نوری را این دانست که  وی احساس کرده که مسئولیتش در حمایت از روحانی با مواضعش مغایرت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.