فعال شدن ۱۴ گروه پیشگیری و پایش آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی / هیچ موردی از آنفلونزای پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از فعال شدن ۱۴ گروه پیشگیری و پایش آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی خبرداد.

 شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی درگفتگوبا گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان ۱۴ گروه پیشگیری و پایش بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در استان فعال شد.

شانقی اجرای سیستم پایش و مراقبت بیماری‌های طیور در روستاها، کشتارگاه‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، اطلاع رسانی به مقامات استانی و مرغداری‌ها به خصوص مرغداری‌های اطراف تالاب میقان برای جلوگیری از شیوع بیماری را از دیگر اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کنترل جوجه ریزی در واحد‌های تولید طیور و مرغداری‌ها به خصوص در واحد‌های اطراف تالاب میقان توسط گروه مراقبت زیستی از دیگر اقدامات و برنامه ریزی‌ها برای جلوگیری از این بیماری است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از این بیماری در استان مرکزی مشاهده نشده است ادامه داد: مرغداران و پرورش دهندگان طیور باید نکات ایمنی زیستی و بهداشتی را رعایت کنند و قبل از ورود دام یا هر وسیله دیگر به مرغداری‌ها این محصولات را ضد عفونی کنند.

انتهای پیام / ج

هیچ موردی از آنفلونزای پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.