اراک؛

برگزاری تورگردشگری در تالاب میقان

مسئول آموزش طرح توانمندسازی جوامع محلی تالاب میقان اراک گفت: نخستین تور تالاب گردی 12 اسفندماه در قالب طرح استقرار الگوی بومگردی تالاب میقان از تهران وارد این زیستگاه طبیعی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جمیله شکرایی مسئول آموزش طرح توانمندسازی جوامع محلی تالاب میقان اراک  افزود: با تلاش های صورت گرفته این تور با هدف ارزیابی و رصد ارزش شناسی عملی گردشگری تالاب به منطقه عزیمت می کند.
 
وی با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و خطرات احتمالی، گفت: قرار بود این تور گردشگری اوایل زمستان امسال برگزار شود که به دلیل شیوع انفولانزای فوق حاد پرندگان زمان آن تغییر کرد.
 
شکرایی توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت آنان در احیای تالاب میقانرا امری غیرقابل انکار ادانست و افزود:طرح توانمندسازی جامعه محلی و حفاظت از تالاب میقان از طریق بهره برداری خردمندانه و مشارکت پایدار جوامع محلی در روستای ده نمک و راهزان از تابستان امسال در حال اجرا است.
وی افزود: تالاب های کشور از نظر اقلیمی در شرایط مناسبی قرار ندارند به همین دلیل احیاء آن ها و بهبود وضعیت منابع آبی امری ضروری است و تلاش می شود کاهش مخاطرات زیست محیطی با جلب مشارکت مردم بومی منطقه و توانمندسازی جوامع محلی انجام گیرد.
 
مسئول آموزش جوامع محلی طرح استقرار بوم‌گردی پایدار در تالاب میقان اراک گفت: در سال های گذشته به دلیل خشکسالی های پی در پی و نبود آب کافی برای کشاورزی روستائیان برای تامین معاش خود اموری را در پیش گرفتند که تخریب های زیست محیطی به همراه داشت در همین راستا ایجاد مشاغل جایگزین دوستدار طبیعت امری ضروری است .
 
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی جوامع محلی اظهار کرد:این دوره های در زمینه صنایع دستی کاشت و پرورش گیاهان دارویی سازگار با منطقه در روستاهای تالاب میقان همچون ده نمک و راهزان برگزار شده است تا در کنار توسعه گردشگری محصولات تولید شده را در قالب صنایع دستی و سوغات روستا به گردشگران عرضه کنند.
 
شکرایی افزود: این طرح در کنار توسعه صنعت صنایع دستی، طبخ غذاهای محلی و ایجاد محلی برای اقامت گردشگران را با کلیه پارامترهای مورد نظر دنبال می کند و علاوه بر توانمندسازی جوامع پویایی معیشت را از طریق فروش محصولات و فعالیت های اقتصادی سازگار را با محیط را به انجام رسانده است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.