به رغم واگذاری اداره امور به تشکیلات خودگردان؛

ساکنان غزه تنها چهار ساعت در روز برق دارند

سه هفته از توافق فتح و حماس بر سر واگذاری کنترل نوار غزه به تشکیلات خودگردان می‌گذرد، اما محمود عباس هنوز به وعده خود برای تامین برق مردم عمل نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، بر خلاف تلاش‌های آشتی جویانه بین گروه‌های فلسطینی حاکم در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه، ساکنان باریکه همچنان با مشکلات ناشی از کمبود برق دست و پنجه نرم می‌کنند.

جریان الکتریسیته همچنان در نوار غزه جیره بندی می‌شود و ساکنان تنها چهار ساعت در هر روز برق دارند. اسرائیل به درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توافق کرد تامین برق نوار غزه را در ماه ژوئن کاهش دهد. محمود عباس از این شیوه استفاده کرده تا جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را وادار به گفتگو کند.

جلال القاضی از کارکنان شرکت برق غزه گفت: «شغل بسیار بدی داریم. یکبار خانمی جوان به من التماس می‌کرد برق را قطع نکنم. خیلی خجالت زده شدم. با رئیسم تماس گرفتم، اما او تاکید کرد برق را قطع کن. رفتم کارم را انجام دهم. دیدم پنج مرد جوان با چاقو و چماق سر راهم ایستاده اند و شروع به دعوی کردند. مجبور شدیم فرار کنیم. برق را قطع نکردیم.»

هر ناحیه از غزه چهار ساعت در روز برق دارد. نیمی از نزدیک به دو میلیون نفری که در غزه زندگی می‌کنند برای تامین برق مورد نیاز خود باید ژنراتور‌های گرانقیمتی را خریداری کنند. اما بقیه جمعیت غزه نمی‌توانند چنین هزینه‌ای را بپردازند.

سه هفته از توافق جنبش فتح و حماس بر سر واگذاری کنترل نوار غزه به تشکیلات خودگردان می‌گذرد، اما محمود عباس هنوز به وعده خود برای تامین برق مردم عمل نکرده است.

پس از محاصره نوار غزه، اسرائیل شرایطی را برای فلسطینی‌های ساکن در این باریکه تحمیل کرد که تنها ۸ ساعت در روز برق داشتند، اما کاهش مدت جیره بندی به ۴ ساعت سبب شده زندگی عادی مردم به کلی مختل شود. تشکیلات خود گردان فلسطین وعده داده شرایط زندگی را برای ساکنان غزه بهبود بخشد، اما نگفته چه زمانی به وعده هایش عمل می‌کند. مردم غزه هم به انتظار کشیدن عادت کرده اند.

انتهای پیام/

جیره بندی ۴ ساعته برق غزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار