حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه ۱۷ شهید و زخمی بر جا گذاشت

وزارت بهداشت غزه از شهادت ۸ فلسطینی و زخمی شدن ۹ نفر دیگر در حمله رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد، وزارت بهداشت در غزه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تونلی را در شرق خان یونس هدف قرار داده است، از شهادت ۸ فلسطینی و زخمی شدن ۹ نفر دیگر در این حمله خبر داد.

موشک‌هایی که رژیم صهیونیستی به تونل نیرو‌های مقاومت شلیک کرده است حاوی گاز‌های سمی بود که در نتیجه شمار شهدای این حادثه افزایش یافته است.

یک منبع پزشکی اعلام کرد گاز سمی به کار برده شده در حمله به تونل نیروهای مقاومت فلسطینی در خان یونس گازی ناشناخته است و برای اولین بار است که استفاده می شود.

شش تن از شهدا عضو گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و دو شهید دیگر عضو گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس بوده‌اند.

سازمان جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد این تونل ها بخشی از سیاست دفاعی مردم فلسطین اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: خون شهدای ما به هدر نخواهد رفت و تمام گزینه ها برای پاسخ گویی به این جنایت رژیم صهیونیستی (حمله به تونل) روی میز خواهد بود.گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی آماده باش عمومی در نوار غزه اعلام کرده است.

داوود شهاب، مسئول دفتر رسانه‌های جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه در گفتگوی با شبکه تلویزیونی المیادین درباره حمله رژیم صهیونیستی به یک تونل در نزدیکی خان یونس گفت این تونل ها در نوار غزه بخشی از سیستم دفاعی ما هستند و ما به هیچ عنوان در دفاع از سرزمین و ملت مان کوتاه نخواهیم آمد.


داوود شهاب افزود: رژیم صهیونیستی بداند که با این اقدام خود دست به کار خطرناکی زده است و ما نیز حق پاسخ گویی و مقابله با این اقدام تجاوز کارانه را داریم. حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به معنی اعلان آشکار جنگ است و ما طی چند ساعت آینده نوع واکنش و پاسخ خود را مشخص خواهیم کرد.

جنبش حماس نیز اعلام کرد جنایت جدید اسرائیل تنش آفرینی خطرناک و تلاشی ناامیدانه برای تخریب اقداماتی است که برای بازگرداندن وحدت میان فلسطینی ها صورت می گیرد.


این جنبش افزود: تداوم تنش آفرینی‌های اسرائیل تنها بر عزم ما برای حرکت در مسیر وحدت و مقاومت می افزاید و هزینه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل را بالا می‌برد.

حماس تاکید کرد: در هم آمیختن خون شهدای ما از گردان های القسام و گردان های القدس دلیل روشنی بر برادری صادقانه ما در جریان جهاد و شهادت است.

انتهای پیام/

 

حمله اسرائیل به نوار غزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار