تقویت کارکردهای فرهنگی مساجد گیلان برای مقابله با جنگ نرم

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های فرهنگی و دینی مساجد ، امت اسلامی را مقابل جنگ نرم مصون خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله قربانی در دیدار با اعضای ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان با اشاره به وجود 3 هزار مسجد در استان تصریح کرد : تقویت کارکردهای فرهنگی مساجد برای مقابله با جنگ نرم دشمنان که هویت ملی و دینی جوانان را هدف گرفته است.
وی بر ضرورت بهسازی مساجد برای برپایی مراسم ها به ویژه نماز جماعت تاکید کرد و افزود : همه متولیان و دست اندرکاران امور مساجد باید با برنامه ریزی درست زمینه ی ایجاد فضایی آرام و جذاب برای انجام فرایض دینی در مساجد مهیا سازند.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به تلاش دشمنان برای تضعیف کارکردهای فرهنگی و سیاسی مساجد برای جلوگیری از موج اسلام خواهی اشاره کرد و افزود : ارتقای اثرگذاری این پایگاه مهم دینی و اجتماعی تنها راه مقابله با دسیسه های دشمنان است.
حجت الاسلام والمسلمین یاری دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان نیز گزارشی از روند فعالیت های یکسال گذشته ی این ستاد ارایه کرد و گفت : در این مدت حدود 200 نشست تعاملی بین امامان جماعت ، هیات امناء ، پایگاه های مقاومت ، کانون های فرهنگی و هیات های مذهبی مساجد برگزار شد تا اتحاد و انسجام لازم برای ارتقای کارآیی مساجد حاصل شود.

احمد سیاووش پور رییس کل دادگستری گیلان نیز بر لزوم مشارکت همگانی برای بازبودن مداوم مساجد تاکید و تصریح کرد: حضور مستمر مردم در این پایگاه های دینی ، زمینه ساز حفظ هویت اسلامی است.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های فرهنگی و دینی مساجد گیلان برابر جنگ نرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.