یک ناشر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقتصاد نشر به بن بست رکود رسیده است

محمد عزیزی گفت: اقتصاد نشر در وضعیت رکود قرار گرفته و تغییری در آن حاصل نشده است.

محمد عزیزی مدیر مسئول نشر روزگار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه وضعیت اقتصاد نشر تغییری نکرده است گفت: همان حالت بن بستی که در اقتصاد نشر وجود داشت هم اکنون هم وجود دارد. وضعیت آن نسبت به گذشته بهبود نیافته بلکه شاید نسبت به سال های قبل بدتر هم شده است.

وی افزود: وضعیت اقتصاد نشر به این دلیل بهتر نشده است که مردم ما از نظر اقتصادی فقیرتر می‌شوند. هنگامی که مردم درآمدی داشته باشند سعی می‌کنند نیازهای اولیه خود را مانند آب و نان تهیه کنند و با این شرایط برای خرید کتاب هزینه نمی‌کنند. از طرف دیگر شاهد هستیم قیمت کتاب هر سال رو به افزایش است و این افزایش قیمت به این دلیل است که قیمت مواد اولیه تهیه و تولید کتاب در هر سال نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات روزگار با اشاره به اینکه وسایل سرگرمی مردم نسبت به قبل بیشتر شده است و به همین دلیل سراغ خرید کتاب نمی‌روند، اظهار کرد: کتاب را می‌توان در فضای مجازی خرید و مردم هم بیشتر کتاب‌هایی را می‌خرند که در این فضا منتشر می‌شود. هم اکنون مردم تا حدی به این نوع خرید عادت کرده‌اند و خرید کتاب در فضای مجازی بیشتر از خرید کتاب کاغذی شده است. برای مثال در انتشارات روزگار بیشتر کتاب‌هایی که در فضای مجازی عرضه شده است، فروخته می‌شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: دایره فروش کتاب در فضای مجازی نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.

 

انتهای پیام/

استقبال مخاطبان از خرید کتاب در فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.