شرفشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشر با رکودی هولناک دست و پنجه نرم می‌کند

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر گفت: تیراژ کتاب به 20 نسخه هم رسیده و چنین رکود هولناکی در تاریخ نشر ما بی سابقه بوده است.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر کتاب خود با عنوان «خط ویژه» را ويرايش می‌کند، در خصوص وضعیت بازار نشر گفت: وضعیت بازار نشر تعریف و تغییری نکرده است. این روزها بازار قاچاق کتاب مزید برعلت شده است و ناشران دولتی هم بدون هیچ نظارتی یکه تازی می كنند.

وی تصریح کرد: جای شرم است که گفته شود تیراژ کتاب حتی به 20 نسخه هم رسیده است. این مسائل را هم ناشران و هم مسئولان پنهان می‌کنند؛ چون چنین رکود غم‌انگیز و هولناکی در تاریخ چاپ و نشر ما بی‌سابقه بوده است.

شرفشاهی در پایان تأکید کرد: همه دنبال این هستند همه چیز را موجه و پر رونق جلوه دهند. در حال حاضر بسیاری از پدیدآورندگان آثاری در دست دارند و به دلیل رکود سهمگینی که گریبان بازار نشر را گرفته است، ناشران از آثار پدیدآورندگان کتاب استقبال نمی‌کنند. هم اکنون شاهد یک جریان رو به افول و سقوط چشمگیر فرهنگی هستیم. متاسفانه هیچ چیز در جهت درمان این درد وجود ندارد. از سوی دیگر بعضی در این بازار مشغول اقدامات ناروایی هستند كه این مسائل این معضل را تشدید می‌کند.

 

انتهای پيام/

 

اظهار نظر نویسنده کشورمان درباره رکود بازار نشر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار