رئیس جمهور غنی: روسای معارف ولایات معرفی و ۹ هزار بست معلمی اعلان شود

غنی به کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی هدایت داد که روسای معارف ولایات را که قبلاً امتحانات شان اخذ گردیده، معرفی نماید.

رئیس جمهور غنی: روسای معارف ولایات معرفی و ۹ هزار بست معلمی اعلان شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور غنی در نشست شورای عالی قوای بشری به کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی هدایت داد که روسای معارف ولایات را که قبلاً امتحانات شان اخذ گردیده، معرفی نماید و ۹ هزار بست برای معلمین که قرار است استخدام شوند، اعلان شود.


رئیس جمهور غنی ضمن اینکه بر وضاحت در لایحه وظایف کلیدی روسای معارف مرکز تاکید کرد، نصاب تعلیمی و توزیع کتاب را مهم دانست و گفت که اصلاحات در معارف ضرورت به گفتمان دارد تا دیدگاه شهروندان را نیز در این خصوص داشته باشیم.


احمد نادر نادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، در رابطه به آمادگی های این نهاد برای اخذ امتحانات معلمین تاکید کرده، گفت که این پروسه به شکل شفاف تطبیق می شود.


آقای نادری افزود که امتحانات برای استخدام معلمین همه ساله در دو مرحله انجام خواهد شد.


بااین همه رئیس جمهور گفت که دیدگاه ها و پیشنهادات جامعه مدنی را نیز در رابطه به معارف بشنویم تا بتوانیم بدیل های مناسبی بدست آوریم.


رئیس جمهور همچنان خاطرنشان کرد: مهم این است که چارچوب حقوقی وزارت معارف مشخص شود و در جاییکه قانون پاسخ‌گو نیست، باید روی تعدیل آن فکر شود.


وی گفت که تعلیمات تخنیکی اهمیت خاص دارد و باید در یکی از جلسات، مشخصاً روی آن بحث صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: غنی ، معارف ، جامعه مدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار