حاشیه‌های روز سوم نمایشگاه مطبوعات؛

از نامه‌های بی‌پاسخ یک نویسنده به وزرا تا بساط کتاب در حاشیه نمایشگاه مطبوعات!

دیروز در نشست خبری وزیر ارشاد، یکی از نویسندگان ادبیات دفاع مقدس از گلایه و دغدغه‌هایش گفت.

از نامه‌های بی‌پاسخ یک نویسنده به وزرا تا بساط کتاب در حاشیه نمایشگاه مطبوعات!به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه مطبوعات که هر سال در آبان ماه برگزار می‌شود، فرصتی است تا مسئولان بین خبرنگارانی بروند که در طول سال جوابگوی پرسش‌هایشان بودند. سوالاتی که هیچگاه تمامی ندارد.

نمایشگاه مطبوعات در سومین روز خود میزبان دو وزیر بود. اولین وزیری که در نمایشگاه مطبوعات امسال نشست خبری برگزار کرد، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. نشست خبری وزیر رأس ساعت آغاز شد. البته خبرنگاران قبل از آنکه وزیر بیاید سوالات خود را به روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده بودند.

جهرمی در نشست خبری پاسخگوی خبرنگاران بود و از راهکارش برای زائران اربعین گفت و طرح رجیستری که چندی است در  رسانه ها از آن سخن گفته می شود و قرار است از هفته آینده عملیاتی شود. نشست خبری این وزیر، در حالی به پایان رسید که به دلیل کمبود وقت سوالات خبرنگاران بسیاری بدون پاسخ ماند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از آنکه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد، به سراغ غرفه‌های خبرگزاری‌ها در نمایشگاه مطبوعات رفت و از این غرفه ها بازدید کرد.

وزیر دیگری که دیروز به میان خبرنگاران آمد، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. در این نشست خبری هم مانند نشست خبری صبح خبرنگاران سوالات خود را در اختیار روابط عمومی این وزارتخانه قرار دادند تا او پرسش هایشان را با وزیر در میان بگذارد. در این نشست خبری انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از حضور 1000 خبرگزاری در 600 غرفه این نمایشگاه خبر داد. سپس سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی سوالات خبرنگاران از رسانه های مختلف شد. صالحی از هر دری با خبرنگاران سخن گفت؛ از وضعیت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و مکان برگزاری این نمایشگاه تا خبرهایی که از اکران فیلم های جشنواره فجر در استان های مختلف حکایت می کرد. در پایان این نشست خبری یکی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس  به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نامه هایی گفت که در دوران مختلف برای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته و تا کنون پاسخی دریافت نکرده بود. سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم  در پاسخ به وی گفت موضوع را بررسی می کند. 

* نمایشگاه مطبوعات دیروز تنها پذیرای دو وزیر نبود؛ بلکه دانش آموزان هم به این نمایشگاه آمده بودند تا از نزدیک با خبرگزاری‌ها و کار خبر آشنا شوند. شاید در آینده حرفه خبرنگاری را انتخاب کنند و در این  شغل مشغول به کار شوند. اما بازیگران و هنرمندان هم به  نمایشگاه مطبوعات آمدند و از این نمایشگاه بازدید کردند. از جمله این هنرمندان جلیل فرجاد بود. تعدادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات مردمی بودند که به این نمایشگاه می آمدند و از نزدیک با کار خبرنگاران آشنا می‌شدند. در نمایشگاه امسال  همانند سال گذشته هنرمندان تئاتری را می دیدیم که با اجرای  پانتومیم به معرفی خبرگزاری خود می پرداختند.

* در گوشه‌ای از محوطه نمایشگاه مطبوعات خانم مسنی بساط پهن کرده بود، شعرش را می‌خواند و در بساطش کتاب بود.کتاب های تک و توکی که چشم را نوازش می‌داد. غرفه‌های اغذیه فروشی نمایشگاه مطبوعات در همان جای هر ساله‌اش برپا بود و مشتریان خود را داشت. عکاسان خبری دوربین به دست این بار  راوی نمایشگاهی می‌شدند که برای خبرنگاران برپا شده بود. در نمایشگاه مطبوعات امسال جای چند خبرگزاری خالی است. خبرگزاری هایی که هر سال در نمایشگاه مطبوعات حاضر بودند و این بار غیبت کردند. از جمله این خبرگزاری ها می‌توان به خبرگزاری فارس و تسنیم اشاره کرد. خبرگزاری‌های داخلی با هر طرز فکری در نمایشگاه مطبوعات امسال حاضر شدند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار