مدارس بهترین نقطه شروع آموزش پدافند غیرعامل

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: مدارس بهترین نقطه شروع آموزش و توانمند سازی دانش آموزان در خصوص مباحث مرتبط با پدافند غیر عامل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید جواد حسینی در آیین نواختن زنگ پدافند غیر عامل در دبیرستان حضرت محمد(ص) افزود: امروزه کشور ما برای ایمن سازی و گسترش امنیت پایدار باید بر پدافند غیر عامل متمرکز شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور سند راهبردی پدافند غیرعامل استانی تدوین شده است، گفت: این سند برای افق هزار و 400 تدوین و تصویب شده است و دارای پنج هدف کلان، 13 راهبرد، 26 سیاست و 65 برنامه برای افق پنج ساله است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: هزار و 100 فقره از دارایی های دولتی اعم از ساختمان های اداری، نیروگاهها، معادن و دیگر مراکز ثقل استان شناسایی و سطح بندی شده و تحت پوشش پدافند غیرعامل قرار گرفته است.

حسینی گفت: برای نخستین بار طرحی برای سازماندهی و توانمند سازی مربیان پدافند غیرعامل طراحی و اجرا شد که در نتیجه این طرح هزار مربی انتخاب و در هفت گروه تخصصی سازماندهی می شوند که با این اقدام و آموزش پدافند غیرعامل توسط مربیان، تولیدات بومی و دانش بنیان را در حوزه علم و فناوری برای مدیریت تهدیدات خواهیم داشت.

وی افزود: پدافند غیرعامل برای فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت دستگاه های اجرایی در مواجهه با بحرانهاست و خوشبختانه طی دو سال اخیر در تمام دستگاه‌ها حساسیت‌های لازم در این خصوص ایجاد شده که هم بتوانند در این زمینه توانمند شوند و هم بر روی مسائل پدافند غیرعامل کنترل داشته باشند.

حسینی گفت: آماده سازی و توانمند سازی افراد جامعه برای مواجهه با بلایای طبیعی و به حداقل رساندن آسیب ها از جمله فعالیت ها و تدابیر مرتبط با پدافند غیر عامل است.

انتهای پیام// م.م

نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مشهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.