رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

اشتغال ۱۷۰ هزار نفر در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷۰ هزار نفر در بخش کشاورزی این استان هم اینک مشغول به کار هستند.

اشتغال ۱۷۰ هزار نفر در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در حاشیه گردهمایی آموزشی وتحقیقاتی مدیران مراکز جهادکشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان که در ایرانشهر برگزار شد با اشاره به اهمیت استفاده از روش‌های نوین آبیاری وتولید بیشتر محصول در واحد سطح اظهار داشت: باهدف انتقال دانش به مزرعه این استان به ۱۱۵ پهنه تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در هرپهنه یک کارشناس استخدام شده است تا هیچ مزرعه‌ای بدون کارشناس در سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد.

نجفی افزود: این کارشناسان دانش کشاورزی نوین را به بهره برداران این بخش منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح مهارت افزایی کارشناسان کشاورزی بیان کرد: با توانمندسازی این افراد و به تبع آن انتقال مهارت و دانش کشاورزی نوین به بهره برداران می‌توان گام مهمی برای افزایش تولید در واحد سطح برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان پهنه یافته‌های جدید تحقیقاتی و علمی را به مزارع برده و از این طریق ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی را افزایش می‌دهند.

نجفی اظهار داشت: در نشست با مدیران جهاد کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان مباحث فنی درتولید، استفاده از منابع آب کمتر، کشت محصولات راهبردی، فراهم کردن زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تولید مورد تاکید قرارگرفت.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.


انتهای پیام /ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار