فرماندار یزد:

آمادگی فرمانداری یزد برای ساخت آرامگاه آذریزدی

فرماندار یزد گفت: مجموعه فرمانداری برای ساخت آرامگاه مهدی آذر یزدی آماده همکاری و مساعدت با اداره‌ها و نهاد‌های مرتبط است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مصطفی سالاری فرماندار یزد گفت: بعد از گذشت هشت سال از درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده شهیر تاکنون اقدامی برای ساخت مقبره این نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور و استان انجام نشده است که به هیچ وجه قابل قبول و پسندیده نیست.

وی خواستار پیگیری و اجرایی شدن طرح نهایی مقبره آذر یزدی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه شد.

فرماندار یزد در ادامه با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب تعالی و پیشرفت هر جامعه است، افزود: با توجه به جایگاه و ارزش کتاب در ایجاد بستر فرهنگی، باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای پیشبرد این اهداف استفاده کرد.

سالاری اضافه کرد: میزان مطالعه و توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی در جوامع امروزی، شاخص کارآمدی برای توسعه یافتگی و پیشرفت کشورهاست.

وی با اشاره به افزایش بودجه تملک دارایی اداره کتابخانه‌های عمومی یزد در ۲ سال گذشته ابراز کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ مطالعه و لزوم بهبود فضای کتابخانه‌ها در این مدت بودجه این حوزه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

سالاری در ادامه به موضوع جهانی شدن شهر یزد اشاره کرد و افزود: بهبود فضای کتابخانه‌ها از جمله مواردی است که مورد توجه گردشگران و مسافران است، باید مد نظر قرار گیرد.

آذر یزدی سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در محله خرمشاه یزد متولد و در سال ۱۳۲۲ به تهران رفت، قبل از آنکه به کار نگارش داستان‌های کودکان بپردازد به مشاغل گوناگون و از جمله عکاسی و کتابفروشی اشتغال داشت.

گفتنی است؛ آذریزدی ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت و ۲۱ تیرماه در حسینیه خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ا

اعلام آمادگی فرمانداری برای ساخت آرامگاه آذریزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار