یزد؛

آیین اختتامیۀ نوزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی قصه‌گویی

قصّه و قصّه‌گویی ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ‌‌ها و ارزش‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوز‌های فرهنگ و هنر، گفت: نماد این ظرفیت‌ها در قصه‌پردازان بزرگی مانند مهدی آذریزدی جلوه‌گر شده است و باید ضمن قدردانستن این ظرفیت‌ها بتوانیم آذریزدی ‌های دیگری را نیز به جامعه تحویل دهیم.

 طالبی افزود: قصه یکی از ابزارهای تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است و یک بُعد بسیار خوب آن انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های انسانی مشترکی است که در جهان وجود دارد.

وی گفت: ما می‌توانیم از راه قصه و قصه‌گویی در دنیای پرآشوب و درگیر جنگ و جدال امروز این ارزش‌های انسانی مشترک را به جهانیان منتقل و بر روی آنها پافشاری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارافزود: در گذشته کم‌کاری ‌هایی انجام شده است، در موضوع جامعه‌پذیری در کشور با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم و اگر در گذشته این را به کودکان مان آموزش داده و آنها را با نقش‌هایی که باید در آینده در جامعه بر عهده بگیرند، آشنا کرده بودیم، بخش زیادی از مشکلاتی که امروز در حوزۀ فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی داریم را نداشتیم.

محمدعلی طالبی گفت: از امروز باید تلاش کنیم برای جامعه و کودکان‌مان آینده‌ای خوب را بسازیم و ارزش‌های والای فرهنگی خودمان را از طریق ابزارهای گوناگون که یکی از آنها قصه است به دنیا انتقال دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: قصه و قصه‌گویی در طول تاریخ برای همۀ ملّت‌ها از جایگاه والایی برخوردار بوده است.

عباسعلی دانا فرافزود: قصه در انتقال مفاهیم تربیتی و ارزش ‌ها از بهترین ابزارهاست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر موضوع قصه و قصه‌گویی و ترویج آن تأکید فرآوانی دارد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار