خالقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجرای طرح تحول سلامت پرداخت‌ در بیمارستان‌های دولتی را به 5 درصد کاهش داده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت:اقدامات مناسبی در طرح تحول سلامت به طوری که پرداخت هزینه از جیب مردم بسیار پایین آمده است.

طرح تحول سلامت، خدمتی در جهت کاهش هزینه‌ها و سامان‌دهی امور بهداشتی/ اختصاص 1000 میلیارد دلار به این طرحبشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: این طرح در راستای سر و سامان دادن به امور بهداشتی و کاهش هزینه‌های درمانی مردم در دولت یازدهم عملیاتی شد.

وی افزود: دستجردی و لنکرانی در زمان مسئولیت خود خدمات بسیار مناسبی را در این راستا ارائه کردند.

خالقی با بیان اینکه با اجرای این طرح خانه‌های بهداشت به عنوان زیر مجموعه مراکز بهداشتی در روستاها برای ارائه خدمات مناسب درمانی تشکیل شد، تصریح کرد: روستاییان با مراجعه به خانه‌های بهداشت تحت درمان قرار گرفته و با تشخیص پزشک مربوطه به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های سطح یک معرفی می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این طرح در هر دوره‌ای پیشرفت مناسبی داشته اما تاکنون تکمیل نشده است به طوری که در مجلس دوره هشتم منابع پایداری برای این طرح از سوی مجلس معرفی شد.

وی اظهار کرد: تخصیص یک درصد از ارزش افزوده مالیات به میزان 5 هزار میلیارد دلار و ده درصد از هدفمند کردن یارانه‌ها برای این طرح از جمله اقدامات مجلس بوده است.

خالقی با بیان اینکه در دوره هشتم مجلس تمامی این مبالغ به این طرح تخصیص داده نشد، بیان داشت: حداکثر مبلغی که به طرح تحول سلامت داده شد تاکنون 1000 میلیارد دلار بوده است، پیگیری مسئله بهداشت مردم در دولت یازدهم یکی از مسائل مهم بوده و وزیر بهداشت امکانات مناسبی برای توسعه این طرح در اختیار داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبری همیشه این بوده که مردم در مراجعه به بیمارستان‌ها تنها ناراحتی بیماری خود را داشته باشند و مشکلی از نظر پرداخت هزینه‌ها برای آنها نباشد، خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده به طوری که پرداخت هزینه از جیب مردم بسیار پایین آمده است به طوری که در بیمارستان‌های دولتی این پرداخت‌ها به میزان 5 درصد کاهش یافته است.

خالقی با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر روستاییان حاشیه شهرها در مدت زمان کوتاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: این اقدام بار سنگینی را بر دوش دولت قرار داد و سبب کندی پیشرفت کار شد و شرکت‌های بیمه‌ای در پرداخت هزینه‌ها دچار مشکلات زیادی شدند به طوری که در نه ماه گذشته طبق پیگیری کمیسیون بهداشت و مصوبه آن هشت هزار میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت باید به بیمه سلامت پرداخت می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار