به میزبانی تالار فجر:

اجرای نمایش واگویه‌های علی گندابی

در دومین سال اجرا، نمایش واگویه‌های علی گندابی در تالار فجر همدان به روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایش واگویه‌های علی گندابیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  نمایش واگویه‌های علی گندابی از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان در دومین سال اجرا به روی صحنه می‌رود.

نویسنده و کارگردان این نمایش سید محمدجواد کبودراهنگی، مشاور و متن از سهراب نیک فرجاد و دستیار کارگردان سید مهرداد کاووسی حسینی است.

محمد جواد کبودر آهنگی کارگردان این نمایش با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال این نمایش به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری همدان و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان اجرا می‌شود، گفت: این نمایش در تالار فجر همدان از 8 الی 16 آبان ماه از ساعت 18 در تالار فجر اجرا خواهد شد.

محمدجواد کبودراهنگی با بیان اینکه این نمایش بیشتر به شخصیت علی گندابی می‌پردازد، ادامه داد: علی گندابی از لات‌های بزرگ همدان بوده که طی خوانده شدن یک روضه متحول شده و پس از روضه به سفر کربلا می‌رود و در نجف اشرف نیز دفن شده است.

وی با بیان اینکه مردم همدان با این شخصیت آشنا هستند، اظهار داشت: در این نمایش به صورت دراماتیک به این شخصیت پرداخته شده است و سال گذشته نیز با اجرای نمایش احساس ما بر این بود که همچنان مخاطب خود را دارد.

کارگردان نمایش واگویه‌های علی گندابی با بیان اینکه پارسال این نمایش در نجف و کربلا هم اجرا شد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با فراهم شدن فضا و بستر مناسب، بتوانیم در استان‌های دیگر نیز این نمایش را اجرا کنیم.

وی هدف از اجرای این نمایش را علت تحول علی گندابی و اثرگذاری دو شخصیت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) بر این شخصیتبرشمرد وبیان کرد: با توجه به اینکه علاقه این شخصیت به اهل بیت(ع) موجب تحول شخصیت علی گندابی شد، بر این اساس تصمیم به ساخت این نمایش در راستای معرفی این شخصیت به عنوان یک کار ارزشی گرفته شد.

 انتهای پیام/ج

نمایش واگویه های علی گندابی به روی صحنه می رود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
خوبه .ممنون
آخرین اخبار