دادگاه آلمان پناهجوی اخراج شده افغان را دوباره دعوت کرد

دادگاهی در آلمان از حکومت این کشور خواسته است تا یکی از پناهجویان اخراج شده افغانستان را دوباره به این کشور برگرداند.

دادگاه آلمان پناهجوی اخراج شده افغان را دوباره دعوت کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در آلمان از حکومت این کشور خواسته است تا یکی از پناهجویان اخراج شده افغانستان را دوباره به این کشور برگرداند.

این پناهجوی افغان که نامش به اساس دلایل قانونی فاش نشده است از راه بلغاریا به آلمان رفته بود و در ماه جون در آلمان درخواست پناهندگی داده بود، اما حکومت آلمان با رد درخواست این پناهجوی ۲۳ساله افغان او را به بلغاریا فرستاد.
 
بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، پناهجویان تنهایی که به همان کشور این اتحادیه درخواست پناهنده‌گی داده می‌تواند که نخست به آن سفر کند. دادگاه آلمان به این دلیل حکم بازگشت این پناهجو را صادر کرده است که او پیش از اخراج شدن استیناف خواهی کرده بود، اما دادگاه هنوز در این مورد هیچ تصمیمی اتحاذ نکرده بود.
 
سخنگوی اداره پناهجویی آلمان گفته است که آنان خبر این استیناف خواهی را بسیار دیر دریافت کردند. این اداره گفته است پیش از این که بتوانند او را به آلمان برگردانند، توسط حکومت بلغاریا به افغانستان فرستاده شده بود. اداره پناهجویی آلمان می‌گوید اکنون دادگاه فیصله خواهد کرد که اختیار قضیه این پناهجویی افغانستان را به کدام کشور می سپارد.
 
این دومین رویداد بازگشت پناهجویان اخراج شده افغانستان به کشورهای اروپایی است. در سپتامبر گذشته نیز صمیم بیگزاد، یکی از پناهجویان افغان خلاف حکم دادگاه به افغانستان فرستاده شده بود که دوباره به لندن دعوت شد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار