بهره‌گیری از ظرفیت خواهر خوانده‌های تبریز برای میزبانی2018

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز بر بهره گیری از ظرفیت خواهر خوانده‌های تبریز برای میزبانی 2018 تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خسرو خیری در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات استان به تشریح فعالیت‌های معاونت فرهنگی شهرداری تبریز در خصوص تبریز 2018 پرداخت و گفت:شهر تبریز با یک سری شهرها خواهرخواندگی دارد و شهرداری تبریز در این شهرها نمایشگاه‌هایی در راستای معرفی شهر تبریز و به ویژه تبریز 2018، برگزار می‌کند که برگزاری نمایشگاه در کشورهای آسیای میانه، ترکیه، باکو، تاجیکستان، هامبورگ آلمان و...از جمله این موارد بوده است.

وی گفت:در مورد 2018 وظایف در استان تقسیم شده و کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات این رویداد بر عهده‌ی شهرداری تبریز گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای شهری و برپایی نمایشگاه‌ها در شهرهای مختلف به بحث آموزش شهروندان نیز اهمیت داده و با توجه به اینکه در آستانه‌ی تبریز 2018 قرار داریم، شهرداری تبریز، دی ماه سال‌جاری در 120 مرکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی خود علاوه بر ارائه آموزش‌های عمومی، آموزش‌های ویژه‌ای در مورد هویت و تاریخچه‌ی تبریز، نقش تبریز در طول جریان‌های مختلف و در پیروزی انقلاب اسلامی، رویدادهای تاریخی تبریز و همچتین رفتار و شیوه یبرخود شهروندان با گردشگران چگونه باید باشد.

وی افزود: شهرداری کلانشهر تبریز نیز طی ارائه‌ی برنامه‌های مختلف در تلاش است شهروندان را در مواجهه با رویداد تبریز 2018 توانمند کند تا در مواقع برخورد با گردشگران بدانند که چگونه با وی برخورد خواهند کرد.

خیری با تاکید بر اینکه بحث گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی برخی کشورهاست، اضافه کرد: اگر بتوانیم این موضوع را در تبریز و در کل ایران نهادینه کنیم در بحث اشتغال‌زایی، معرفی اهداف و آرمان‌های انقلاب به گردشگران، معرفی چهره‌ی واقعی و فرهنگ غنی مردم ایران و... قدم‌های خوبی برداشته می‌شود، علاوه بر تمامی مزیت‌هایی که در بحث گردشگری وجود دارد، می‌توان آن را یک فرصت ویژه برای تبلیغ انقلاب اسلامی ایران به کار برد.

وی با بیان اینکه ارگان‌های مختلف وظایفی را در راستای میزبانی 2018 دارند، افزود: شهرداری همواره در صف اول برنامه‌ها قرار داد، چرا که جون بیشترین مواجهه را با رویدادهای شهری دارد و در سال‌جاری در بحث آموزش‌های شهروندی و بهینه‌سازی اوقات فراغت، در قالب برنامه‌های انفرادی و تجمعی به بیش از 500 هزار نفر آموزش‌های متنوعی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه تنوع آموزشی در مراکز آموزشی شهرداری تبریز برای شهروندان بسیار است، گفت: با توجه به اینکه 80 درصد مراجعان به مراکز فرهنگی و آموزشی شهرداری تبریز بانوان هستند، از این رو بانوان به عنوان "سفیران شهرداری" در خانه‌ها، آموزش‌هایی را که دریافت کرده‌اند را به محیط خانواده منتقل می‌کنند.

خیری با اشاره به برپایی نمایشکاه کتاب تبریز نیز افزود: علاوه بر اینکه کتاب بشریت آگاه کرده و بر دانش او می‌افزاید، دین و آموزه‌های دینی ما نیز همواره بر کتاب خواندن و دانش‌افزایی تاکید کرده‌اند از این رو باید همواره به کتاب و در حالت کلی به مطالعه به عنوان یک ضرورت نگاه کنیم.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان رویداد گردشگری تبریز 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار