حفظ بیت المال مصداق حقوق شهروندی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حفظ بیت المال را مصداق رعایت حقوق شهروندی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  استاندار در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی با بیان اینکه دولت برای آشنا سازی شهروندان با حقوق اجتماعی خود تاکید فراوان دارد رعایت آن را برای مدیران و کارکنان دستگاهای اداری یک ضرورت دانست.

علی محمد احمدی با بیان اینکه امانت داری و حفظ اموال عمومی و بیت المال در دستگاه های اداری کشور از انتظارات به حق و قانونی مردم است گفت: در کنار تکریم ارباب رجوع اهتمام برای مراقبت از این حقوق وظیفه ای مهم است.

وی با اشاره به اینکه شکایاتی از نحوه رسیدگی و یا برخورد کارکنان ادارات با مردم در دستگاه قضایی مطرح شده است افزود: چنانچه مطالبات آنان به حق بوده ادارات موظف هستند نسبت به احقاق آن تلاش کند.

استاندار از معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درخواست کرد با رسیدگی به شکایات ارائه شده قانون را برای رعایت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی لحاظ کنند.

احمدی تاکید کرد: مصوبات این نشست باید به صورت جدی توسط ادارات مشمول پیگیری و برای تصمیم گیری در جلسات فصلی ارائه شود.

استاندار با انتقاد از مدیرانی که بدون اطلاعات کامل از مفاد نشست ها در این جلسات حاضر می شوند گفت: اشراف کامل بر دستور العمل ها و مصوبات،لازمه تصمیم گیری هاست و از این به بعد حضور مدیران در نشست ها بدون داشتن اطلاعات کافی پذیرفتنی نیست.

در این نشست مشکل آبرسانی به مادوان از سوی مدیر عامل شرکت آبفای استان مطرح شد و لدنی نژاد با بیان اینکه همه لوله های انتقال آب از تنگه کبوتری تا مادوان خریداری شده است وجود معارضات محلی را عامل تعلل و تاخیر درفرایند آبرسانی به این منطقه پرجمعیت اعلام کرد.

در این نشست همچنین آموزش مدیران برای رعایت قوانین مربوط به حقوق شهروندان، چگونگی ایجاد مجتمع های بین راهی، توسعه کار فرهنگی برای آشنا سازی مردم با حقوق خود و بررسی اولویت ها در ارائه خدمات اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ش

امانت داری و حفظ اموال عمومی و بیت المال در دستگاه های اداری کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.