آمار های جالب از شهر آورد پایتخت

هشتاد و پنجمین شهر آورد پایتخت در حالی برگزار می شود که این دیدار همواره شاهد اتفاقات جالبی بوده است.

آمار های  جالب  از شهر آورد پایتختبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم های استقلال و پرسپولیس امروز برای هشتاد و پنجمین بار به مصاف یکدیگر می روند. دو تیم تاکنون در بازی های مختلف شاهد اتفاق های جالبی بودند و آمار های جالبی را رقم زده اند .

کریم باقری کاپیتان پرسپولیس در شهر آورد 69 با گل زنی خود مسن ترین گل زن تاریخ دربی با 37 سال سن لقب گرفت. و پس از او فرهاد مجیدی با گل زنی در سن 35 سالگی در جایگاه دوم قرار دارد.

یکی دیگر از آمار جالب دربی تساوی ها پی در پی دو تیم است. بازی دو تیم از دربی 62 تا 67 و از دربی 75 تا 78 هیچگاه برنده نداشت و همواره با تساوی به پایان رسید.

یکی دیگر از اتفاقات جالب در شهر آورد میزبانی یکی دیگر از شهر های کشور برای این بازی بود. دو تیم به دلیل اتفاقات شهر آورد 38 و درگیری ها به وجود آمده برای انجام دربی 39 راهی بندر عباس شدند و در آنجا به مصاف یکدیگر رفتند . البته این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

همچنین در آستانه این بازی می توان به آمار جالب خارجی ها در این بازی اشاره کرد. آلن ویتل بازیکن انگلیسی پرسپولیس نخستین بازیکن  و رایکوف نخستین مربی خارجی دربی بود و الونگ الونگ هم بیشترین بازی را در دربی پایتخت به عنوان یک بازیکن خارجی انجام داد.

دو تیم استقلال و پرسپولیس امروز از ساعت 16 و 40 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.

انتهای پیام /

آمار های جالب بازی استقلال و پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار