برگزاری همایش بین‌المللی «ادبیات، زبان همدلی» در شیراز

برای نخستین همایش بین‌المللی «ادبیات، زبان همدلی» در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاووس حسن‌لی دبیرعلمی نخستین همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" گفت: این همایش بین المللی برای نخستین بار، با همکاری انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی کشور و همراهی برخی نهادها و دانشگاه‌های فرهنگی از جمله دانشکده خبر شیراز ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: شیوه‌های گسترش و ارتقاء جایگاه ادبیات به عنوان زبان همدلی، نقش ادبیات در ایجاد آشتی و همدلی در میان ملل جهان، نقش شاهکارهای ادبی در برقراری صلح و دوستی در میان ملل، بررسی چگونگی تاثیر ادبیات در گسترش صلح و انسان‌دوستی، بررسی مفاهیم آشتی جویانه در متون ادب فارسی از جمله محورهای این همایش است.

حسن لی ادامه داد: نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی ایران، نقش ادب فارسی در گسترش فرهنگ والای انسان در جهان، شیوه‌های نوین برای معرفی مفاهیم همدلانه ادبیات، بررسی و معرفی آثار موفق و جریان‌ساز ادبی در پیوند با صلح و همدلی از دیگر محورهای همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" است.

وی اظهار کرد: علاقمندان برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تا 16 آذر 96 فرصت دارند و برای اطلاع بیشتر از همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" نیز می‌توانند به آدرس اینترنتی shirazkhabarconf.ir مراجعه کنند.

رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران نیز گفت: این انجمن یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی کشور در حوزه ادبیات زبان فارسی است و حدود نیم قرن از تشکیل آن می‌گذرد.

علی اصغر میرباقری با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت این انجمن در دوره جدید ترویج زبان و ادبیات فارسی است، ادامه داد: انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی تمام تلاش خود را برای ارائه ظرفیت‌های ادبیات فارسی در داخل و خارج به کار می‌گیرد که همایش شیراز نیز در این راستا برگزار می‌شود.

میرباقری تصریح کرد: وظیفه بزرگ ما علاوه بر انجام تحقیقات دانشگاهی،اعتلای فرهنگ ایران‌زمین است که همایش«ادبیات،زبان همدلی»نخستین گام در این زمینه است و امیدواریم رساله با قدرت بیشتری برگزار شود.

در همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، هند، ژاپن و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی حضور دارند.
انتهای پیام/ر

برگزاری همایش «ادبیات، زبان همدلی» در شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار