رئیس حوزه هنری فارس خبر داد؛

همایش «گفت‌وگوی جهانی شاعران ایران و کره‌جنوبی» در شیراز

همایش بین‌المللی گفت‌وگوی جهانی شاعران شیراز و کره‌جنوبی به میزبانی حوزه هنری فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد کرم اللهی رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: پارسال و در جریان سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران وی از حوزه هنری دیدار کرد و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بسته شد.

وی افزود: پیرو این رویداد چند جلد از مجموعه آثار ادبی معاصر دو کشور به زبان طرف مقابل تولید شده و در پی آن قرار است نشست‌های مشترک اهالی ادبیات دو کشور نیز برگزار شود.

کرم اللهی اظهار داشت: این هفته همایشی در تهران برگزار و نمونه‌هایی از آثار ادبی تولید شده نیز رونمایی می‌شود و در پایان این هفته نیز شاعران برجسته کره جنوبی و مسئولان فرهنگی این کشور به شیراز می‌آیند.

وی ادامه داد: در این برنامه قرار است دو تن از شاعران برجسته کشور کره جنوبی و مسئولان فرهنگی این کشور از جمله «کیم سئون وو»، «مون تائی جون»، در نشستی با شاعران و نویسندگان و بزرگان ادبیات استان شرکت کنند همچنین «کیم جانگ سون»، «یو جائی جون» و «یو جین جو» از مسئولان اداره ادبی وزارت فرهنگ و هنر کره جنوبی نیز در این برنامه‌ها حضور دارند.

رئیس حوزه هنری فارس تصریح کرد: آقایان راهجردی و علیرضا قزوه و ناصر فیض نیز از مرکز در نشست تهران حضور دارند و این نشست می‌تواند سرآغازی بر ارتباط مستحکم هنرمندان شیراز و هنرمندان بین‌المللی باشد.

همایش بین‌المللی گفت‌وگوی جهانی شاعران شیراز و کره‌جنوبی عصر پنجشنبه ۴ آبان ماه در حوزه هنری استان فارس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

همایش بین المللی گفت‌وگوی جهانی شاعران در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.