معاون فنی وبهداشت علوم پزشکی کرمان؛

آغاز طرح مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس کرمان

طرح مکمل یاری آهن و ویتامین D در دانش آموزان امروز با حضور مسئولین مرکز بهداشت استان ، شهرستان کرمان و آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمان آغاز شد.

آغاز طرح مکمل یاری آهن و ویتامین D  دانش اموزانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه در این مراسم گفت: در هر مملکتی دانش آموزان عامل پیشرفت و توسعه محسوب می شوند.

دکتر سیروس سالاری افزود: دانش آموزان در سن رشد قرار دارند و از نظر جسمی و روانی و اجتماعی نیازهایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: شایع ترین کمبود تغذیه ای در دنیا فقر آهن است و بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت نزدیک به 2 میلیارد نفر در جهان از کمبود آهن رنج می برند.

وی افزود: در کشور ما نیز بیش از یک سوم جمعیت با مشکل کمبودهای تغذیه ای مواجه هستند.

دکتر سالاری گفت: مطالعات نشان داده که حدود 90 درصد جمعیت کشور ما دچار کمبود کلسیم از مقدار جزئی تا شدید هستند.

وی ادامه داد: همچنین حداقل 20 درصد از دانش آموزان 6 تا 14 ساله دچار کمبود آهن هستند.

وی با تاکید بر مصرف مکمل ها گفت: با مصرف مکمل ها تمرکز و سطح یادگیری افزایش پیدا کرده و از بیماری های احتمالی پیشگیری می شود.

گفتنی است در طرح مکمل یاری آهن به دانش آموزان دختر پایه پنجم به بالا، هفته ای یک عدد قرص آهن به مدت 4 هفته و در مکمل یاری ویتامین D به دانش آموزان دختر و پسر از پایه ششم به بالا، ماهی یک عدد قرص 50 هزار واحدی داده می شود.

کمبود این دو مکمل می تواند منجر به بیماری هایی همچون دیابت، ام اس، سرطان روده بزرگ، بیماری های قلبی عروقی و کاهش سطح ایمنی بدن می شود.

انتهای پیام/ح

توزیع مکمل آهن وویتامین دی در مدارس کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار