رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:

سند جامع گردشگری کشور تدوین می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت : برای نخستین بار در حال تدوین سند جامع گردشگری کشور هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در جمع خبرنگاران گفت : امروز بخش گردشگری ما فاقد سند جامع است و بر این اساس برای نخستین بار در حال تدوین سند جامع گردشگری کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حال تدوین لایحه حمایت از گردشگری است اضافه کرد: برای رونق‌بخش گردشگری کشور نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای تصویب آن کمک کنند.


صنعت گردشگری در رتبه سوم صنایع اقتصادی دنیا قرار دارد

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری در رتبه سوم صنایع اقتصادی دنیا قرار دارد افزود: گردشگری یکی از صنایع پردرآمد اقتصاد جهانی شده است.

 

مونسان با اشاره به اینکه صنعت توریسم اعداد قابل‌توجهی درآمد و به‌تبع آن شغل برای جوامع ایجاد می‌کند تصریح کرد: از ویژگی‌های بخش گردشگری ایجاد شغل راحت، پایدار و با سرمایه‌گذاری بسیار پایین‌تر نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی است؛ به‌طوری‌که ما در این بخش با 300 تا 500 میلیون ریال یک شغل ایجاد می‌کنیم و این در حالی است که این عدد در بخش صنعت حدود 5 میلیارد ریال برای ایجاد هر شغل برآورد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها داشته‌های آنها نیز حداقلی بوده و خیلی از کشورهای همسایه ما با جغرافیا و تاریخ بسیار محدود توانسته‌اند صنعت گردشگری خود را توسعه دهند و گردشگری عامل مهم درآمد این کشورها شده است ادامه داد: بنابراین همان‌طور که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مبنای توسعه خود را روی صنعت گردشگری گذاشته‌اند؛ به نظر می‌رسد که صنعت گردشگری کشور ما بااین‌همه قدمت و تمدن کهن و با ظرفیت‌های بسیار خوب تاریخی که در اختیارداریم؛ مغفول مانده است.

 

وی تصریح کرد : اما اکنون هم مسئولان کشور و هم در استان‌ها توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری کرده‌اند؛ اما باید توجه داشت که هنوز در گام‌های نخست در این بخش قرار داریم.

 

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار