مدیر کل هواشناسی استان سمنان;

جلوگیری از خسارت 35 میلیاردی در استان سمنان با هشدارهای هواشناسی

هشدارهای هواشناسی در استان سمنان از 35 میلیارد ریال خسارت‌های احتمالی دربخش کشاورزی در سال زراعی 96-95 جلوگیری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غلامرضا حسنی غربا مدیر کل هواشناسی استان سمنان گفت : سامانه «تهک» به صورت تخصصی، پیش بینی هواشناسی استان سمنان را 72 ساعت قبل از وقوع، به صورت پیامک های ویژه به 30 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی، و رانندگان استان سمنان ارسال می کند.


وی ارسال پیامک برای مخاطبان را در این سامانه رایگان دانست و افزود : این پیامک های به شکل های تخصصی برای رانندگان با هدف آگاهی آنان از شرایط جوی محورها و در بخش کشاورزی با هدف برداشت به موقع محصول، زمان سم پاشی، کنترل و روشن کردن سامانه های گرمایشی گلخانه ها از دهه فجر 95 در استان سمنان برای اولین بار در کشور راه اندازی شد.


حسنی غربا تصریح کرد: افرایش هشدارهای هواشناسی استان سمنان ناشی از تغییر اقلیم در استان متاثر از شرایط جوی کشور است و سالانه بیش از 100 هشدار و اخطاریه هواشناسی در این استان صادر می شود.


وی گفت : تغییر اقلیم افزایش پدیده های حدی مانند افزایش دوره گرما، سرما، بارش‌های شدید و رگباری را در پی دارد که در حال حاضر 60 درصد بارش‌ها در استان سمنان به صورت رگباری، سیلاب و روان‌آب است و فقط 40 درصد بارش نرم در استان اتفاق می افتد که برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی مفید است.


مدیر کل هواشناسی استان سمنان بیان داشت: نقطه ای بودن بارش های رگباری دیگر پدیده بارشی سال های اخیر در استان سمنان است، که در سال‌های اخیر در نتیجه پدیده تغییر اقلیم به وجود آمده است که علاوه بر ایجاد سیلاب و خسارت به کشاورزی و تاسیسات، مانع ذخیره سازی به منظور بهره برداری می‌شود.

 

انتهای پیام / ه


راه اندازی سامانه پیامکی توصیه هوای کاربردی تهک در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.