رئيس انجمن كنترل رباتيک:

موفقيت علمی در كنار اخلاق معنا پيدا می كند

ظهور مطرح کرد: دانشمندان زمانی می توانند موفق باشند كه برای حفظ بشريت و ارتقای انسانيت از ربات ها استفاده كنند و به موازات پيشرفت علمی اخلاق را نيز در خود نهادينه كنند.

موفقيت علمی در كنار اخلاق معنا پيدا می كندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن ظهور رئيس انجمن كنترل رباتيک در افتتاحيه پنجمين كنفرانس بين المللی رباتيک و مكاترونيک كه در دانشگاه امير كبير برگزار شد با اشاره به گسترش روز افزون ميان رشته ها در دانشكده های مختلف گفت: با افزايش ميان رشته ها شاهد حذف دانشكده های مستقل و ادغام آنها با يكديگر هستيم و در آينده ای نزديک ديگر دانشكده شيمی ،فيزيک و كامپيوتر و... معنايی نخواهند داشت و همه آنها در كنار يكديگر آمده و كار می كنند.

رئيس انجمن كنترل رباتيک ادامه داد: اگر امروز كمتر شاهد اين موضوع هستيم كه دانشگاه ها با يكديگر ادغام شده باشند به دليل همكاری نکردن است كه گروه های دانشكده ها با يكديگر دارند.

ضرورت توجه جدی به موضوع اخلاق در  علم رباتيک

وی در خصوص اهميت رشته رباتيک اظهار كرد: یکی از ميان رشته های پر اهميت كه از درون رشته های مختلف به وجود آمده رباتيک است، برای تحقق هدف اصلی و كارايی هرچه بهتر ربات ها بايد تمام علوم و فنون با يكديگر جمع شوند تا كارايی هرچه تمام تر اين ربات ها ديده شود.

ظهور خاطرنشان كرد: جدای از اهميت بالايی علمی رباتيک و مكاترونيک بايد به موضوع اخلاق نيز توجه بسيار داشت، امروزه يكی از مواردی كه بسياری از انسان ها از آن واهمه دارند بحث اخلاق است، زيرا اگر در كنار علم اخلاق وجود نداشته باشد بشريت نابود خواهد شد و نه تنها نابودی فيزيكی بلكه نابودی شرافت و اخلاق را هم در پی خواهد داشت.

رئيس انجمن كنترل رباتيک تصريح كرد: دانشمندان زمانی می توانند موفق باشند كه برای حفظ بشريت و ارتقای انسانيت از ربات ها استفاده كنند و به موازات پيشرفت علمی اخلاق را نيز در خود نهادينه كنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.