حسينيان در افتتاحيه كنفرانس بين المللی رباتيک خبر داد:

رتبه 4 ایران در مسابقات بین المللی رباتیک

رئيس دانشكده برق دانشگاه امير كبير گفت: امسال در حوزه رباتیک رتبه چهار جهانی را كسب كرديم كه اين نشان از علاقه دانشجويان به این مبحث دارد.

رتبه 4 ایران در مسابقات بین المللی رباتیکبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد حسين حسينيان رئيس دانشكده برق دانشگاه امير كبير در افتتاحيه پنجمين كنفرانس بين المللی رباتيک و مكاترونيک كه امروز برگزار شد با اشاره به اينكه كنفرانس های بين المللی از سال ٧٧ فعاليت خود را در  ایران آغاز كرده اند، اظهار كرد: بسيار خوشايند است كه برای ارتقای علم و دانش در كشور هرساله تعداد زيادی كنفرانس علمی برگزار می شود.

رئيس دانشكده برق دانشگاه امير كبير خاطر نشان كرد: دانشكده های كامپيوتر، مكانيک و بخش هايی از مهندسی پزشكی در كنار دانشكده برق توانسته اند گرايش های ميان رشته ای را به وجود بياورند و به فعاليت بپردازند.

گرايش های بين رشته ای در دانشگاه امیرکبیر

وی در خصوص گرايش های بين رشته ای اظهار كرد: ارتباط كاملی ميان دانشكده ها و گروه هايشان با يكديگر در موضوعات مكانيک و مكاترونيک وجود دارد و آنها بسيار هماهنگ برای ارتقای اين 2 موضوع كار می كنند. گرايش های ميان رشته ای كه به كمک دانشكده ها به وجود آمده است باعث می شوند تا ربات ها خلق و آزمايشگاه های تخصصی فعال شوند.

حسينيان در خصوص مسابقات بين المللی رباتيک يادآور شد: ایران در مسابقات جهانی رباتيک بسيار فعال است. در سال های دور تنها به عنوان شركت كننده ای بوديم كه در اين مسابقات حضور داشت اما رفته رفته شاهد رشد و پيشرفت كشور بوديم، بر اين اساس سال گذشته رتبه هشت و امسال رتبه چهار جهانی را در مسابقات رباتيک كسب كرديم كه اين نشان از علاقه دانشجويان به بحث رباتيک دارد؛ اميد است بتوانيم با برگزاری چنین كنفرانس هايی شاهد پيشرفت  روز افزون رباتیک باشيم.

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.