مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

سهم کتابخوانی در کشور پایین است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب خراسان شمالی گفت: با این که آمار تولید کتاب در کشور زیاد است، اما سهم کتابخوانی پایین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده ولی فقیه ، استاندار خراسان شمالی و دیگر مسئولان استانی در مصلی بجنورد افتتاح شد.

حجت الاسلام محمدعلی انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: سهم کشور در تولید کتاب و علاقه به نوشتن زیاد است اما در حوزه کتابخوانی تعداد علاقه مند رضایت بخش نیست.

 وی افزود: در زمینه تولید کتاب سرمایه کم نداریم و تعداد زیادی از اهالی فکر و ادب علاقه مند به نوشتن هستند که باید در زمینه رشد و توسعه کتابخوانی تلاش کنیم.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد:برای تحقق این امر باید اهالی علم و فرهنگ و کسانی که توانایی دست به قلم شدن دارند همت کنند و متولیان فرهنگی هم زمینه فعالیت را برای اهالی اهل قلم فراهم کنند.

وی عنوان کرد: تسهیل در چاپ کتاب و حمایت از ناشران از دیگر اقدامات است که زمینه را برای توسعه و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه فراهم می کند.

بهره برداری از هشت باب کتابخانه روستایی در  خراسان شمالی

 صالحی استاندار خراسان شمالی نیز در آئین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی گفت:امروزه کتاب و کتابخوانی در عصر موسوم به ارتباطات و فضای مجازی، گسترش علوم و فنون و جنگ نرم اهمیت دوچندان یافته است.

وی افزود:همه باید کمک کنیم با تکرار این قبیل رویدادهای فرهنگی و حمایت از ناشران و کتابخوانان، زمینه گسترش بیش از پیش کتابخوانی در جامعه مهیا شود.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: با اشاعه فرهنگ اسلامی-ایرانی و رضوی برای ارتقای سرانه مطالعه در استان و کشور همت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت : امسال 12 کتابخانه شهری و روستایی در استان خراسان شمالی به بهره برداری می رسد.

حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز افزود: از این تعداد کتابخانه هشت باب کتابخانه روستایی است که اکنون چهار باب آن آماده بهره برداری شده است.

وی اظهار کرد: بهره برداری از چهار باب کتابخانه نیز در نقاط شهری استان امسال آغاز می شود.

فرخنده افزود: با بهره برداری از این کتابخانه ها 12 هزار مترمربع به فضای کتابخانه ای استان افزوده می شود.

وی گفت: این میزان فضا معادل کل فضای کتابخانه ای است که پیش از این در استان ایجاد شده است.

وی در باره جایگاه کتاب در این استان اظهار کرد: 2 روستای خراسان شمالی در سال 94 و سال گذشته به عنوان روستای دوستدار کتاب در سطح کشور برتر انتخاب شدند.

گفتنی است: نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی امروز در 176غر فه در مصلی امام خمینی (ره) با حضور ٢٨٦ ناشر ملی و استانی افتتاح شد که این نمایشگاه تا هشتم آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.