حضور 286 ناشر در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت :امسال دهمین نمایشگاه استان خراسان شمالی با حضور 286 ناشر در محل مصلی شهرستان بجنورد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسین فرخنده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در استان گفت :امسال نمایشگاه کتاب در 176 غرفه و همچنین با حضور 12 ناشر و 7 کتابفروش استان با هدف ترویج کتابخوانی و مطالعه در بین اقشار مردم برگزار می شود .

وی با بیان اینکه 36 هزار و 443 عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه می شود ، افزود :امسال 400 میلیون تومان بن برای خرید کتاب اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 50 میلیون تومان افزایش داشته است .

فرخنده با اشاره به این که حضور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب از اهمیت خاصی برخوردار است تا فرهنگ کتابخوانی را از کودکی نهادینه کنیم ، اظهار کرد :نمایشگاه کتاب ادای احترام به جایگاه علم ، فرهنگ ، اندیشه و صنعت چاپ و نشر در استان و کشور است .

وی اظهار کرد:کتاب های علوم انسانی ،کودک و نوجوان ،آموزشی و کمک درسی ، پزشکی و فنی و مهندسی به ترتیب بیشترین فروش کتاب نمایشگاه سال گذشته بودند که با استقبال عموم مردم همراه بود .

رضایی معاون فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست با بیان این که 14 کمیته تخصصی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در استان انجام شده است ، گفت : امسال خرید کتاب از نمایشگاه با 30 درصد نخفیف برای عموم مردم استان انجام می شود .

وی با بیان اینکه تسهیلات دسترسی به بن خرید کتاب از 22 تا 29 مهر ماه به صورت الکترو نیکی پیش خرید شده بود ، افزود :سال گذشته 70 میلیون تومان برای حمایت از 260 عنوان کتاب برای چاپ در استان خراسان شمالی اختصاص یافت که امسال به یکصد میلیون تومان افزایش داده ایم.

رضایی تصریح کرد :سالیانه 200 میلیون تومان برای اهدا و توزیع کتاب در استان هزینه می شود .

گفتنی است : 3 تا 8 آبان در دو نوبت صبح و عصر نمایشگاه بزرگ کتاب در محل مصلی شهرستان بحنورد برگزار می شود .

انتهخای پیام/آ

برگزاری نمایشگاه کتاب در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.