سلیمی خبر داد

استقرار 5 فروند بالگرد در 4 پایانه مرزی برای خدمت رسانی در اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:پنج فروند بالگرد در پایانه های مرزی جمعیت هلال احمر مستقر شده است و در هر پایانه مرزی تیم های واکنش سریع وجود دارند تا در صورت وقوع حادثه خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه دهند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمربا تاکید بر اینکه در ایام اربعین سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در داخل کشور و مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در کشور عراق مأموریت ارائه خدمات امدادی و درمانی به زائران اربعین را عهده دار هستند،گفت: چهار پایانه مرزی در سه استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام دایر شده است و با برپایی این پایانه ها، تدابیر لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اندیشیده شده است.

وی با اشاره  به استقرار پنج فروند بالگرد در 4 پایانه مرزی جمعیت هلال احمر گفت: در هر پایانه مرزی تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر مستقر شده که در صورت وقوع حادثه خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه خواهند کرد.

اسکان اضطراری هموطنان در شرایط ویژه 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اسکان اضطراری هموطنان در شرایط ویژه و اضطراری تاکید کرد: پیش بینی اسکان اضطراری در شرایط ویژه و حوادث غیر مترقبه نیز از سوی هلال احمر انجام شده است و با برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری، امکان اسکان هموطنان در این پایانه ها امکان پذیر خواهد شد.

وی درباره آماده باش پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در ایام اربعین، اعلام کرد:80 پایگاه در استان‌های معین سه استان مرزی پیش بینی شده است و در سه استان دارای پایانه مرزی یعنی کرمانشاه، ایلام و خوزستان نیز 97 پایگاه ثابت و موقت پیش بینی شده است.

8 هزار و 550 نفر «روز نیروی عملیاتی» آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان

سلیمی با اشاره به افزایش 22 درصدی توان هلال احمر برای انجام عملیات امداد و نجات در اربعین امسال، اظهارداشت: 6 هزار و 675 نفر «روز نیرو» با بکارگیری 94 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 45 دستگاه خودروی عملیاتی در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هموطنان شماره 112 را به خاطر بسپارند تا در صورت وقوع حادثه و سانحه در جاده های کشور با تماس با این شماره، از خدمات امدادی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در نزدیکترین پایگاه، برخوردار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار