برداشت ۱۲ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلام

مدیر زراعت جهاد کشاورزی ایلام گفت: با برنامه های انجام گرفته در فصل کشت، بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در استان برداشت می شود.

برداشت ۱۲ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛حشمت زرین جوب بیان کرد: با توجه به اینکه میزان سطح زیر کشت کلزا هفت هزار هکتار سهمیه ابلاغی استان است تاکنون شش هزار و ۵۰۰ هکتار از این میزان کشت شده است که طی فرصت باقی مانده مابقی نیز کشت خواهد شد.

وی اظهارکرد: بر اساس برنامه های انجام گرفته و با توسعه فصل کشت و شرایط آب و هوایی مناسب بیش از ۱۲ هزار تن برداشت خواهیم داشت.

زرین جوب اضافه کرد: سال گذشته شش هزار تن کلزا در استان تولید شده است، همچنین با توجه به این که اراضی استان ایلام در مناطق گرمسبری به عنوان یکی از مستعدترین استان های کشور در تولید کلزا است هم اکنون استان رتبه هفتم تولید کلزا را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی ایلام همچنین در خصوص میزان سطح زیرکشت گندم افزود: در استان به میزان ۸۱ هزار هکتار گندم دیم و ۴۵ هزار هکتار گندم آبی کشت آن پیش بینی شده است که میزان تولید و سهمیه ابلاغی ۲۸۰ هزار تن تولید آن است.

وی یادآورشد: از اقداماتی که در راستای تولید گندم صورت گرفته است می توان به تولید فرآوری و توزیع نزدیک به ۲۰ هزار تن بذور اصلاح شده از ۱۷ رقم مناسب شرایط متفاوت اقلیمی استان توسط ۱۴ شرکت فرآوری بذور فراهم شده است که بین کشاورزان توزیع شود، اشاره کرد.

وی تاکید کرد: همچنین سموم و کودهای شیمیایی نیز به میزان کافی در این راستا تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ د

برداشت کلزا در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.