خوبهی:

کمبود تجهیزات به روند جراحی‌های زیبایی خدشه وارد می‌کند

عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا طولانی‌تر شدن درمان، خونریزی را از جمله عوارض ناشی از کمبود تجهیزات جراحی پلاستیک دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کامران خوبهی عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در کنگره سالیانه انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی که صبح امروز در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: سرد کردن چربی یک روش ترمیمی برای مبتلایان به سرطان سینه است که از گوشت و پوست خودشان بدون برداشتن ماهیچه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: جراحی پلاستیک هم برای بیماران ترومایی و هم برای افرادی که دچار عفونت ناشی از تصادف هستند، کاربرد دارد.

این عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا افزود: ایران در حوزه جراحی پلاستیک پیشرفت خوبی داشته است ولی کمبود امکانات و تجهیزات یکی از مشکلات اصلی در حوزه جراحی پلاستیک است که این کمبود عوارضی همچون طولانی‌تر شدن درمان، خونریزی و کندتر شدن روند بهبودی را به همراه دارد.


خوبهی تاکید کرد: در آمریکا جراحی سینه همزمان با برداشته شدن تومور، ولی در ایران جراحی ترمیمی پس از جراحی تومور سینه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عمل جراحی سینه در آمریکا حدود ۵۰ هزار دلار است که این هزینه از سوی بیمه تامین می‌شود، ولی در ایران بیمه‌ها حمایت کافی از این عمل نمی‌کنند و این رقم در کشور ما حدود ۴ میلیون تومان است.

خوبهی یادآور شد: جراحی پلاستیک علاوه بر جراحی سینه در حوزه‌هایی دیگر مانند سرطان فک و پوست نیز کاربرد دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار